Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 6:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er weer fantastisch uit. Het blijft knap om te zien dat jij zulke kleine onderdeeltjes kunt hanteren.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2020 14:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Wat het display betreft: je andere stellen de auto in rijdende staat voor, bij een foto van de rijdende auto. Misschien nu een foto van de auto in de garage, bij een relevante foto van een (F500) eenzitter uit die periode waar aan gewerkt wordt?

Iets zoals deze foto maar dan relevant:

https://i.pinimg.com/236x/5b/cd/2c/5bcd ... london.jpg

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2020 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Schummie schreef:
Als ik hem in de display zet zoals al mijn andere modellen met de geplaatste carrosseriedelen blijft er wel erg weinig zichtbaar van al die details waar nogal wat werk in heeft gezeten.


Je zou toch bijna kiezen voor een digitaal fotolijstje o.i.d. achter het display waarin detailfoto's van dit juweeltje getoond worden? :wink:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
En dan de voorlopig laatste update. In totaal 419 foto's hebben deze bouw begeleid.
Mocht je ooit dit model gaan bouwen, dan heb je wel wat referentie, en kun je mijn foutjes voorkomen.
Ik heb zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de echte metaal kleuren. Wat verf betreft is er alleen rood gebruikt voor de panelen, grijs voor het chassis en wat zwart voor wat kleine delen en de stoel.
De verschillende scharkeringen van het metaal zijn wat mij betreft goed te onderscheiden.
Bij de komende modellen zal ik ook zoveel mogelijk echt metaal blijven gebruiken.
Het was mijn doel om zo veel mogelijk in de buurt te komen van het model wat Tameo op haar site heeft staan. Met name bij de bougiekabels en de buizen waar ze doorlopen ben ik een stapje verder gegaan.

De sluitingen op de motorkap missen nog. Zodra ik een geschikte ondergrond heb gemaakt om het model op te plaatsen met de carrosserie delen verwijderd zal ik het eindresultaat nog eens laten zien.
Het wordt dus niet de gebruikelijke display, omdat dan wel erg veel van de details van dit model onder de verschillende panelen verdwijnen.
Wellicht een mooie scenery. Maar wat betreft het bouwen van zoiets ben ik nog totaal onervaren.

Dus voorlopig de laatste 22 foto's van deze bouw. Eenieder bedankt voor alle tips, aanmoedigingen en opbouwende kritieken.


photo 512841


photo 512842


photo 512843


photo 512844


photo 512845


photo 512846


photo 512847


photo 512848


photo 512849


photo 512850


photo 512851


photo 512852


photo 512853


photo 512854


photo 512855


photo 512856


photo 512857


photo 512858


photo 512859


photo 512860


Het eerstvolgende project is wat eenvoudiger in mijn Zandvoort reeks. Naast de door mij eerder gebouwde kit van Roger Williamson die in 1973 verongelukte, kwam een aantal jaren daarvoor ook Piers Courage om het leven in zijn brandende De Tomaso Ford.
Tameo heeft daar een kit van, die met wat aanpassingen gebouwd kan worden tot de versie waarmee Courage op Zandvoort reed. Dat was in het eerste F1 team van Frank Williams.
Ik heb inmiddels de juiste castrol decals uit die periode gevonden in de juiste grootte.
Het is een mooi gedetailleerde kit, maar niet zo lastig zodat ik daar geen 5 maanden voor nodig hoef te hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
dit is toch echt genieten van dit te mogen , kunnen zien , je hebt het weer flink voor elkaar gekregen
ne dikke dikke proficiat
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij het commentaar van Coachke.

Echt een meester stukje geworden op deze schaal chapeau :brouw:

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2020 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Allereerst Proficiat!!!

Dit model is een waar kunststukje geworden 8) Jouw manier van bouwen, omgang met materialen en de manier van verslagleggen zijn een voorbeeld voor mij en misschien zelfs voor velen... :brouw: :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2020 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Super job Eric. Je hebt er een meer dan Tameo-waardig model van weten te maken gecombineerd met een zeer uitgebreid verslag. Ik heb geen idee of het mogelijk is op schaal 1:43 maar misschien had je de koelribben li/re van de body een donkere wash kunnen geven. Aan te brengen vanuit de "open" zijde en weer schoon poetsen vanuit de dichte/bolle zijde. Ik snap heel goed dat dit een lastig klusje is en nu niet meer haalbaar gezien de reeds geplaatste haaien vinnen. Heb dit zelf ooit gedaan bij een Tonka F500F2 waar het erg goed uitpakte. Maar ja, schaal 1:18 :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2020 10:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
@cire430,
Dank voor de suggestie. Ik ga dat die wash nog wel aanbrengen. Denk dat het nog wel lukt. Ik ga dan wel een wash maken van een verf op waterbasis. Met een wattenstaafje kan ik het dan nog wel schoon poetsen van de dichte zijde. Die kant en klare wash van Tamya hecht te goed. Dat kun je iets zien bij de stoel. Dat blijft een beetje “slordig”.
Ik ga nu eerst op zoek naar een ruime 1/43 ondergrond van een stuk circuit of pit box, waar de carrosserie delen naast het chassis passen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2020 16:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Prachtig model, prachtige uitwerking, prachtig verslag.

Heb ik al gezegd dat ik het mooi vond? Bij deze.

Ik heb ook nog één suggestie;
Bandjes tonen wat plastiekerig. Wellicht met wat as (asbak of bbq) iets matter maken.
Vrachtautobouwer Woefdram doet dat op het laatst met zijn 1:24 modellen en het resultaat is zeer realistisch.

Oja en een dio van een pitstraat met twee modellen. Één open, en één dicht. :mrgreen:
Ook weer een geheel onzinnige suggestie natuurlijk. 8)

Grote complimenten! Heb zelf ook wel eens wat kits in 1:43 gebouwd. Maar dit is echte buitencategorie. Zowel de kit als zeker ook jouw bouwkwaliteiten.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement