Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2019 9:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Wat is het toch fijn als het experimenteren met materialen en vloeistoffen zo goed uitpakt. Het is me alleen niet duidelijk welke nu de oliepomp en welke de waterpomp is? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
De kleinere is de oliepomp. De grotere die lijkt op een turbo is de waterpomp.

Nog wat experimenteert met fijne staalwol op het motorblok. Geeft nog iets verbetering volgens mij. Verder wil ik niet gaan, omdat je de gun metal laag er snel afschuurt.

photo 485390


photo 485391


photo 485392


Verder brak er weer een stukje witmetaal. Deze keer de ontstekingsunit met verdeler.
Om dat weer samen te lijmen moest er een gaatje geboord worden van 0,4 mm. Daarin heb ik vervolgens staaldraad gelijmd.

photo 484935


photo 484934

Daarna behoorlijk aan het prutsen om de verdeler te voorzien van 8 bougie-kabels. Die kabels hebben een diameter van 0,3 mm. Het is me gelukt om een gaatje in de verdeler te boren en daarna die 8 draden te plaatsen.
Vervolgens gefixeerd met een druppel secondelijm.

photo 485393

En tot slot de ontstekingsunit er weer opgelijmd. Van binnen versterkt met een staaldraadje.

photo 485394


Hiermee ben ik gereed met alle upgrades, en kunnen we vanaf nu verder als een gewone kit.
Dus primen en spuiten van de verschillende delen en de montage.

Ik begin met de wielen en de cockpit te puiten in een zwart glanzende grondlaag. De wielen zullen daarna met chroom worden gespoten.
En de cockpit zal na die zwarte primer voorzien worden van een aluminium laag.

Tot de volgende keer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 1:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dan heb je toch een gat van 2,4 mm moeten boren in de verdeler om die 8 bogie kabels in kwijt te kunnen. :o Ik snap technisch gezien niet goed hoe zo,n verhoudingsgewijs kleine verdeler de stroom kan verdelen? Ziet er goed uit al die upgrades.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 7:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@cire430,

Je maakt dezelfde denkfout die ik aanvankelijk ook maakte.
Maar je hebt geen gat van 8 maal 0,3 mm nodig om 8 ronde kabels in een gat te plaatsen.
Ik heb in een aantal stappen een gat van 1,1 mm geboord aan de bovenzijde van de verdeler.
De kabels liggen niet uitsluitend aan de rand van het gat, maar vullen het hele gat, of gaatje op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 17:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Grappig.... Je hebt precies dezelfde oplossing bedacht, en al toegepast, als ik verzonnen had qua het boren in de verdeler bij mijn model. Ik heb dan weer te maken met raar taai plastic, zodat meerdere gaatjes boren niet lukt. 8)

Overigens dank nog voor de toelichting op mijn vraag, een stukje terug. Verder blijf ik deze brouw natuuuuurlijk volgen :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 18:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Wolfman, Bij modellen van 1:24/25 is er in de verdeler wel degelijk voor elke kabel een gaatje te boren. Maar dan wel met een handboortje en draad gebruiken van 0,3mm.

Op 1:43 is dat echt niet meer te doen, tenzij je hele dunne vaste vingers hebt en visdraad gebruikt ( Schummie voor je volgende? :roll: :mrgreen: ).

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Tankard,
Heb wel een poging gedaan, maar daar krijg ik echt geen 8 gaatjes in.
Bij 1:24 wil dat misschien inderdaad nog net.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
tankard schreef:
Wolfman, Bij modellen van 1:24/25 is er in de verdeler wel degelijk voor elke kabel een gaatje te boren. Maar dan wel met een handboortje en draad gebruiken van 0,3 mm


Inderdaad wel eens voorbij zien komen. De reden waarom ik de gedachte heb, is even anders. Maar dat schrijf ik dan weer in mijn verslag. Maar...Misschien waag ik nog eens een poging :lol:
Vond het i.i.g. grappig dat Schummie, toch iemand met skills :brouw: . hetzelfde bedacht had als ik...Vandaar...

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2019 1:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
:oops: inderdaad, bij nader inzien was 2,4 mm natuurlijk onnodig. 1,1 mm is al groot genoeg om bij zo'n klein onderdeeltje door de wand te gaan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 sep, 2019 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
En wederom een update met wat foto's. Het spuitwerk is begonnen.

Hieronder de delen in de primer. De velgen en de cockpit in hoogglans primer als voorbereiding op aluminium en chroom spuiten.

photo 485723

photo 485725

Die primer is Valleo air op waterbasis en het aluminium voor de cockpit is ook op waterbasis van Valleo.

Hier de gespoten cockpit. De brandblusser moet nog rood worden geverfd.

photo 485729

En hieronder de chroom gespoten velgen. Daarvoor is de eerder genoemde chroom verf op oplosmiddel basis gebruikt. Het blijkt inderdaad prima samen te gaan.
Het resultaat is wat mij betreft heel mooi uitgepakt.

photo 485728

En dan de verschillende delen in mat zwart.

photo 485727

En het stuurtje in zijdeglans.

photo 485726

Vervolgens de banden geschuurd en de bodemplaat in gun metal volgens de inmiddels beproefde zuur methode. Ik ben er inmiddels achter dat de bruine laag veroorzaakt wordt door het onderdompelen in water. Het kan ook zonder dat naspoelen.

photo 485724

Ook de gordels hebben inmiddels hun kleurtje gekregen. Er komen nog decals op met het merk en de gespen worden nog chroom gemaakt.

photo 485734

De body moet van binnen ook mat zwart gespoten worden. Hier het resultaat nadat het afplakband verwijderd is.

photo 485733

photo 485735

De achtervleugel en de airbox alvast gespoten in blauw om te zien of de kleur blauw donker genoeg uitpakt.
Na een aantal lagen lijkt me dit goed overeenkomen met de echte wagen.

photo 485732


photo 485730


photo 485731


Tot een volgende keer maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement