Ik ben niet de snelste bouwer, maar ik weet wel dat als je niks doet er ook geen progressie is. Dus zo nu en dan heb ik wat gedaan.
De Nederlandse Huey heeft geen handgrepen aan de achterzijde van de staartboom. Die gaten mogen dus dicht.

De centrale as van de motor loopt rechtdoor tot de achterzijde van de behuizing.

De achterste ventilator is zeer slecht zichtbaar, dus die ga ik niet aanbrengen. Ik heb eerst een stripje van 1 mm dik in de motorbehuizing gelijmd. Niet alleen de basis voor de as, maar is ook een mooie afstandhouder van de motorbehuizing en de romp die er straks tegenaan komt. Vervolgens een stukje styreenstaaf op lengte gemaakt. Een iets kleiner gaatje in de as en door de romp zorgt voor een mooie verbinding. Het uitsteeksel aan de achterzijde is inmiddels afgesneden en (hopelijk) mooi vlak afgewerkt.

Het plafond van de huey vond ik wat kaal. Tussen de beide raampjes zit in ieder geval een instrumentenpaneel. Ook zitten er bovenop 2 luchthappers die voor frisse lucht zorgen in de cockpit. De luchthappers zijn uitgeboord en aan cockpitzijde wat friemeltjes ingelijmd.

Daarnaast heb ik toch maar besloten om iets van een isolatiedeken aan te brengen. Had ik me de moeite kunnen besparen van het dichten van de uitdrukpunten.
Ik heb eerst een stukje styreen-plaat iets groter dan het plafond gemaakt en dat diagonaal ingekerfd met een scriber. Vervolgens het styreen op maat gemaakt en met een zaagje de 'kerfjes' wat groter gezaagd. Met Ultra Thin de scherpe randjes wat weggesmeerd.



Je ziet er straks alleen niet zo heel veel van, maar het is er wel
Aan de onderzijde ontbreekt de zogenaamde 'well' waarin een haak zit voor externe lading. Aan de onderzijde van de bodem van het interieur heb ik daarom een dun stukje buis gelijmd en dit net zo dik gevijld zodat het mooi tussen bodemplaat en romp past.
Voorbeeld van een 1:35 Huey

Mijn eerste stapje

Hierna moet ik nog een gat in de romp van de Huey maken en uiteraard een beetje fatsoenlijk afwerken.