Zo vlak voor een flinke lichamelijke inspanning - volgende week ga ik weer proberen om de 11stedentocht te wandelen, in 5 dagen, 208 km door het mooie Fryslân - heb ik nog even wat kunnen ontspannen en heb wat progressie kunnen boeken.
Sinkmarks plamuren

Staartstuk gelijmd (niet goed zichtbaar door de vele knijpers

De geleverde stoelen zijn niet juist. Ik heb me laten vertellen dat dit gepantserde stoelen zijn die werden gebruikt in Vietnam. Daar hoefde deze heli niet te opereren, dus zaten er iets andere stoelen in. Bij het wegvijlen van de stoelen was ik iets te enthousiast en heb teveel weggehaal. Bijvijlen gaat helaas niet, dus heb ik 2 donorstoelen erbij gepakt (uit dezelfde kit als waar ook de grote rotorbladen uit komen) en heb deze iets aangepast. Zijstukken verwijderd, nu met beleid en dit wat opgeleukt met andere zijstukken, nieuwe ondersloffen zodat de stoelen iets achterover hellen. De Vietnamstoelen vastlijmen op de romp ging iets anders dan de stoelen uit de donorkit, dus moest ik wat bedenken. Verder wat styreen-staaf (0,5 mm) om een buizenframe te simuleren.
Links de originele stoel, in het midden een donorstoel en rechts het eindresultaat.

Dry-fit (nog zonder buizenframe)

Dry-fit van beide stoelen, nu wel met buizenframe

Ook vond ik dat de scharnieren van de beide voorste deuren best wel aanwezig zijn op de echte helikopter, dus heb ik een begin gemaakt om ook op mijn model iets grotere scharnieren aan te brengen. Op de foto zag ik dat op het rechter deel één van de stripjes iets te hoog zat, dat heb ik inmiddels gecorrigeerd.

... en zo piel ik lekker verder. Foto's van bet origineel bekijken en dan kijken wat ik aan kan passen of zo kan laten.