Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu vr 15 mei, 2026 9:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2026 17:39 pm 
Brouwer

Als je die US huey bedoelt op Duxford, dat is een UH-1H, die hebben een wat ruimere cabine.
Overigens is Duxford altijd een bezoekje waard.... :brouw:

Gerhard

photo 630367

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2026 19:58 pm 
Brouwer

LOL, was daar in 2023 (retour vanuit Schotland). Tijdens het mij vergapen aan alle moois (trek er maar rustig een dag voor uit, dan heb je tijd om alles te lezen en te bekijken), kwam er een Wasp langs die vlak voor mij in het gras landde. Mijn 1e keer dat ik een vliegende Wasp zag.

photo 630376

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2026 20:48 pm 
Brouwer

Was in 2012 en 2017, de eerste keer kwam er bij ons ook een Wasp binnen..... :brouw:
Hoewel ik die van de MLD vaak heb zien vliegen, MLD spul is altijd mooi.... :mrgreen:

Gerhard

photo 630386

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2026 21:14 pm 
Brouwer

Jaaaa een Huey is altijd top! Leuk René!

On the bench: F4U-1D Corsair "FAA - 137/X" [1:48]
Last finished (1): Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72]
Last finished (2): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2026 22:40 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Kijk, daar gaan we, na jaren wachten bouwt tsjopper bob eindelijk weer eens een heli, zoals het hoort. :mrgreen:

Goed om al je voorwerk te zien, dan kan ik mooi dit verslag erbij pakken wanneer ik die van mij ooit bouw.

Succes!

D.J.

- Daimler Armoured Car Mk.1 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine | M113 A3 Medevac | M106 - 107mm mortar carrier - in Vietnam | M2A3 Bradley with BUSK III

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2026 6:40 am 
Brouwer

mr.vdh schreef:
Kijk, daar gaan we, na jaren wachten bouwt tsjopper bob eindelijk weer eens een heli, zoals het hoort.

Je hebt helemaal gelijk

mr.vdh schreef:
Goed om al je voorwerk te zien, dan kan ik mooi dit verslag erbij pakken wanneer ik die van mij ooit bouw.

Daar doe ik het ook een beetje voor en wellicht is mijn model/verslag ook nog voor verbetering vatbaar.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2026 12:30 pm 
Brouwer

Zo vlak voor een flinke lichamelijke inspanning - volgende week ga ik weer proberen om de 11stedentocht te wandelen, in 5 dagen, 208 km door het mooie Fryslân - heb ik nog even wat kunnen ontspannen en heb wat progressie kunnen boeken.

Sinkmarks plamuren
photo 631352

Staartstuk gelijmd (niet goed zichtbaar door de vele knijpers :-)
photo 631353

De geleverde stoelen zijn niet juist. Ik heb me laten vertellen dat dit gepantserde stoelen zijn die werden gebruikt in Vietnam. Daar hoefde deze heli niet te opereren, dus zaten er iets andere stoelen in. Bij het wegvijlen van de stoelen was ik iets te enthousiast en heb teveel weggehaal. Bijvijlen gaat helaas niet, dus heb ik 2 donorstoelen erbij gepakt (uit dezelfde kit als waar ook de grote rotorbladen uit komen) en heb deze iets aangepast. Zijstukken verwijderd, nu met beleid en dit wat opgeleukt met andere zijstukken, nieuwe ondersloffen zodat de stoelen iets achterover hellen. De Vietnamstoelen vastlijmen op de romp ging iets anders dan de stoelen uit de donorkit, dus moest ik wat bedenken. Verder wat styreen-staaf (0,5 mm) om een buizenframe te simuleren.

Links de originele stoel, in het midden een donorstoel en rechts het eindresultaat.
photo 631354

Dry-fit (nog zonder buizenframe)
photo 631351

Dry-fit van beide stoelen, nu wel met buizenframe
photo 631355

photo 631356

Ook vond ik dat de scharnieren van de beide voorste deuren best wel aanwezig zijn op de echte helikopter, dus heb ik een begin gemaakt om ook op mijn model iets grotere scharnieren aan te brengen. Op de foto zag ik dat op het rechter deel één van de stripjes iets te hoog zat, dat heb ik inmiddels gecorrigeerd.
photo 631357

... en zo piel ik lekker verder. Foto's van bet origineel bekijken en dan kijken wat ik aan kan passen of zo kan laten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2026 17:02 pm 
Brouwer

Altijd een mooie helicopter gevonden!
Mijn vader heeft vroeger dit model ook gebouwd. Zelf heb ik 2 "kant-en-klare" modellen in de kast staan; de uitgaves van Easy-Model en een Hobby Master.
Ik denk dat deze fraaier gaat worden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2026 18:25 pm 
Brouwer

Geen idee, laat maar wat foto's zien van je 'kant-en-klare' modellen. Ik ken ze niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2026 18:46 pm 
Brouwer

Gaat lekker René. Goeie toevoeging, die scharnieren.

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]