Tuus
allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu do 18 jun, 2026 1:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2026 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 299
Hierbij de 2 modellen.
Zonder standaard het model van Easy Model
Met standaard het model van Hobby Master

photo 631540

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei, 2026 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 19223
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook hier geldt dat er vele verschillende uitvoeringen zijn, net als met de echte.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2026 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 19223
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik ben niet de snelste bouwer, maar ik weet wel dat als je niks doet er ook geen progressie is. Dus zo nu en dan heb ik wat gedaan.

De Nederlandse Huey heeft geen handgrepen aan de achterzijde van de staartboom. Die gaten mogen dus dicht.
photo 632570

De centrale as van de motor loopt rechtdoor tot de achterzijde van de behuizing.
photo 632571
De achterste ventilator is zeer slecht zichtbaar, dus die ga ik niet aanbrengen. Ik heb eerst een stripje van 1 mm dik in de motorbehuizing gelijmd. Niet alleen de basis voor de as, maar is ook een mooie afstandhouder van de motorbehuizing en de romp die er straks tegenaan komt. Vervolgens een stukje styreenstaaf op lengte gemaakt. Een iets kleiner gaatje in de as en door de romp zorgt voor een mooie verbinding. Het uitsteeksel aan de achterzijde is inmiddels afgesneden en (hopelijk) mooi vlak afgewerkt.
photo 632572

Het plafond van de huey vond ik wat kaal. Tussen de beide raampjes zit in ieder geval een instrumentenpaneel. Ook zitten er bovenop 2 luchthappers die voor frisse lucht zorgen in de cockpit. De luchthappers zijn uitgeboord en aan cockpitzijde wat friemeltjes ingelijmd.
photo 632573

Daarnaast heb ik toch maar besloten om iets van een isolatiedeken aan te brengen. Had ik me de moeite kunnen besparen van het dichten van de uitdrukpunten.

Ik heb eerst een stukje styreen-plaat iets groter dan het plafond gemaakt en dat diagonaal ingekerfd met een scriber. Vervolgens het styreen op maat gemaakt en met een zaagje de 'kerfjes' wat groter gezaagd. Met Ultra Thin de scherpe randjes wat weggesmeerd.

photo 632574

photo 632575

photo 632576

Je ziet er straks alleen niet zo heel veel van, maar het is er wel

Aan de onderzijde ontbreekt de zogenaamde 'well' waarin een haak zit voor externe lading. Aan de onderzijde van de bodem van het interieur heb ik daarom een dun stukje buis gelijmd en dit net zo dik gevijld zodat het mooi tussen bodemplaat en romp past.

Voorbeeld van een 1:35 Huey
photo 632578

Mijn eerste stapje
photo 632577

Hierna moet ik nog een gat in de romp van de Huey maken en uiteraard een beetje fatsoenlijk afwerken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2026 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 1007
Woonplaats: Lekkerkerk
Dat zijn weer leuke toevoegingen. Al is het maar dat je weet dat het er zit :wink:. Maar het ziet zo in ieder geval prima uit. I like it!

_________________
Cheers, Jan

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2026 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 2249
Ach, het gaat ook niet om snelheid, toch? Maar wél om die mooie detaillering! Erg leuk en slim gevonden, dat stoffen plafonnetje.

:brouw: VJ

_________________
Op de werkbank:
Grumman Deel 1, Marsh S-2T Turbo Tracker, 1/72
Grumman Deel 2, MLD ‘Stoof’, 1/72
C-47 Dakmaster, PH-RIC, Transavia Limburg, Hasegawa 1/200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2026 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 19223
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb vanmiddag een pakketje mogen ontvangen van de floats (Helo Stuff).

Afbeelding

Ik had een opmerking geplaatst op fb dat dit setje wel verkrijgbaar was bij de Aviation Megastore, maar dat er 8,95 verzendkosten voor gevraagd worden. Het setje zelf kost 16,95. Er werd mij toen een aanbod gedaan: Bouwer 1 zou het setje kopen voor bouwer 2 omdat ze elkaar zouden zien tijdens de KM Scalworks te Geel (B). Ik heb bouwer 2 betaald. Bouwer 1 en 2 hebben in Geel het pakketje overgedragen. Bouwer 2 heeft het setje vanmiddag bij mij afgeleverd. Menig cocaïnehandelaar zou hier jaloers op zijn denk ik.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2026 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 2249
:lol: , zolang die pakketjes niet via Sierra Leone gaan… :brouw:

_________________
Op de werkbank:
Grumman Deel 1, Marsh S-2T Turbo Tracker, 1/72
Grumman Deel 2, MLD ‘Stoof’, 1/72
C-47 Dakmaster, PH-RIC, Transavia Limburg, Hasegawa 1/200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2026 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 3419
De louche handeltjes van Tsjopper Bob.....
Maar mooi werk, mat al die toevoegingen, René!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix, Matchbox en Revell 1/76 Sdkfz 234 project
Italeri 1/72 Sovia Marchetti SM 79 1 Serie
Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement