Dank voor de reacties. Dit is zeker een kit waar je helemaal los op kunt gaan!

Als eerste heb ik de motorgondels afgemaakt. Net als twee stuks voor de Trader.
Daarna ben ik doorgegaan met de motoren en de motorbehuizing.

Deze setjes heb ik zo over de jaren verzameld. Immers; de R-1820 Cyclone werd ook toegepast op de DC-2 en DC-5 die ik heb gebouwd. En natuurlijk op tal van andere toestellen. De Quickboost versie (links) is dezelfde als die meegeleverd worden met de Air-Graphics resin ombouw set naar het D model. Beiden zijn geschikt om de PE ignition harness/manifold op aan te brengen. Voor deze kit heb ik de (schreeuwend dure...) PSR72014 'late' Cyclone's gekocht. Deze hebben namelijk ook een gedetailleerde achterkant en daar wil ik iets mee gaan doen. Rechts op de foto de SBS model 3D geprinte Cyclone met uitlaten. Dat is eigenlijk de mooiste en best gelijkende motor. Verkrijgbaar rond de 18 euro. Ook niet goedkoop, maar een enorme upgrade voor deze Hasegawa kit.

Nogmaals in dezelfde volgorde. De SBS model 3D geprinte Cyclone ga ik gebruiken voor de Trader. De uitlaten gaan op de MLD Tracker, omdat ik daar de hele cowling van ga verbouwen.
Het idee is namelijk om van één kant de motorbeplating weg te laten en zodoende de gehele motor zichtbaar te maken.

Omdat ik niet weet of het gaat lukken heb ik de cowlings van het donormodel gebruikt. Dan heb ik de nieuwe nog achter de hand als reserve.

Eerst is de boel verf vrij gemaakt en daarna verdund met grof schuurpapier en een vijl.

Daarna heb ik de vier motorplaten weggezaagd. De overgebleven constructie is niet heel sterk, dus die wil ik later nog versterken langs de randen.

Dit is het idee: de motor past er precies in. Inmiddels heb ik de propellor governor (voor de cilinders, gemonteerd op de crank case van de motor) iets aangepast. Deze stond in de 'late' versie schuin tussen cilinder 1 en 2, maar voor een correcte weergave van de Tracker uit de eerste generatie moet deze eigenlijk schuin tussen cyilinder 1 en 9 staan. Cilinder 1 is overigens de cilinder in de 12-uurs positie.

De met het model meegeleverde props zijn prima, maar de spinners zijn te klein. Hier een vergelijk met de S2 spinner van Plus Model.

Kortom: ook hier serieproductie voor de Tracker, Trader en Tracer

Tot slot: omdat de achterkant van de motor ver uitsteekt, het ik een opening gemaakt in de voorkant van de motorgondels. Daarmee passen de motoren straks op hun plaats, zonder dat ik daar iets vanaf hoef te halen.
Dat was het, dank weer voor het volgen en tot de volgende.

VJ