Het is inderdaad een beste klus. Maar het is een dankbaar onderwerp en ik heb er tot nu toe veel plezier in. In deze update wederom veel relatief kleine stappen (maar bij elkaar toch weer een flinke boterham).
Als eerste het vervolg van de motoren. Ik heb details aangebracht aan de linker cowling (die open komt te staan).

Daarna de rechter cowling. Daarvoor gebruik ik een oud exemplaar (rechts op de foto in het wit). Er moeten immers nog cowl flaps aan gemaakt worden en ik wil losse uitlaten gebruiken.

De cowling van de kit (links, in het grijs) heeft deze allemaal al en die kan ik beter bewaren voor de Trader en Tracer (die laatste van Mach 2 heeft hele matige onderdelen).

Hier beide motoren, waar dus de uitlaten aan bevestigd gaan worden. Als eerste heb ik de cilinders aan de achterkant aangeboord om de uitlaat in te bevestigen.

De uitlaten maak ik van stukjes styreen, die om een pen gedraaid zijn. Dan houden ze hun kromming een beetje.

Voor de negen cilinders van de Wright R-1820 stermotor in de Grumman Tracker is het uitlaatsysteem verdeeld over drie verzamelpunten (tracé of stack) per motor. Ze zijn dus niet aangesloten op één enkele ring, zoals bij de DC-2 het geval was.

Stack 1 en 2 komen uit boven de vleugel, stack 3 steekt recht naar onderen. De groepering is zo gemaakt om de hitte en de afvoer efficiënter te regelen. Elke stack wordt aan het einde gesplitst in twee aparte uitlaatpijpjes; de "paddles". Dit is zo ontworpen om de tegendruk voor de Wright R-1820 motor te verminderen, waardoor deze efficiënter kon "uitademen".

Tot zover de motoren. Deze onderdelen kunnen de komenden periode allemaal worden gespoten en verweerd.
Dan door met de luiken voor het torpedoruim. Deze zijn geleverd in de BlakDog kit, maar het is wel een kleine teleurstelling.

Zo moet er een recht deel zijn een deel met de kromming van de romp. En in de kit zitten twee rechte delen, die (langs een lijntje gelegd) helemaal niet recht zijn. Kortom; ik ga de los gesneden onderdelen van de kit hergebruiken (deze ligt op de foto in het midden).

En zo zien de beide delen er uit na grondig verdunnen en voorzien van 'scharnieren'.
Tot slot; de gigantische zoeklamp op de rechter vleugel.

Het transparant is te groot en steekt zowel boven als onder te ver uit. Dat heb ik geschuurd tot het past en daarna gepolijst om weer een mooie glimmende kap te krijgen. Maar voor ik daar de plaatjes van laat zien, heb ik eerst het model in de grondverf gezet.


De laatste plaatjes voor de grondlaag erop ging.

En in de Tamiya fine surface primer.

En toen dat gedaan was kon de binnenkant van de schijnwerper zinc chromate gekleurd worden.

Met de kap er op. Deze kan nu worden afgeplakt voor het verdere spuitwerk!
Tot zover. Dank voor het volgen en tot de volgende!

VJ