Met dank aan jullie tips. Sowieso wordt er in deze BB heel mooi spul gebrouwd en dat werkt inspirerend!
Ondertussen ben ik verder gedaan met het volgende: het landingsgestel.

Het zijn meer pootjes dat in één doos zitten, maar als ik toch bezig ben, kan ik die voor de Grumman Trader ook maar meteen van de nodige PE voorzien.

Ik gebruik de wielen van Plus Model. De wielnaven kunnen los gemonteerd worden. Ze moeten een fractie worden uitgeboord om goed over de as te passen.

Het nadeel van de door Plus Model meegeleverde kunststof masks is dat ze stug zijn en dat de velg iets te ver uitsteekt, waardoor hij niet goed sluitend is te krijgen. Op de foto zie je dat op het meest rechter wiel. Gelukkig had ik ook de vertrouwde gele papieren masks en die lieten zich wel mooi om de velgrand plakken.

Het bekende trucje om de wielen meer een (verweerde) rubber look te geven.

En zo staan de pootjes er nu bij. Een drupje wash voor de nodige vervuiling. Alle onderdelen zijn inmiddels klaar om gemonteerd te worden. Dus tijn om de romp in de definitieve lak te zetten.

Op het anti-glare zwarte vlak na is alles nog gloss. Wel zo handig met de decals.

Opvallend hoe goed het taxi light op de neus lijkt. Het proces was simpel: afplakken-black gloss-Alclad-119 Airframe Aluminium. Ook verkocht door AMMO of Mig Jimenez, maar het lijkt uit de handel... dat zou heel zonde zijn

En het resultaat na een rondje Alclad ClearCoat Semi-Matte. Het valt me elke keer op wat een mooie lak dit toch is. Ook al uit de handel, geloof ik.
Daarna konden de plakkertjes er af!
Volgende update komt hij op z'n pootjes terecht.
Dank voor het volgen en tot de volgende!

VJ