Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 22 jul, 2026 16:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2025 23:26 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Lekker bezig Huib!
Huib2 schreef:
Afbeelding

Ik moest wel even denken aan kerstversiering toen ik dit zo zag liggen. :mrgreen:

D.J.

- Daimler Armoured Car Mk.1 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine | M113 A3 Medevac | M106 - 107mm mortar carrier - in Vietnam | M2A3 Bradley with BUSK III

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2025 20:16 pm 
Brouwer

Dank heren, voor de leuke reacties en de aanvullingen.

mr.vdh schreef:
Ik moest wel even denken aan kerstversiering toen ik dit zo zag liggen.

Ja, normaal hang ik die in december achter het raam.

Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2025 20:20 pm 
Brouwer

Herpositionering oliekoelers
Dank voor je aanvullende puntjes, Maarten. Die plaats van de oliekoelers had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken! De koelkleppen laat ik voor wat ze zijn. Teveel werk voor te weinig resultaat.

Afbeelding
De inlaten voor de oliekoelers eraf gesneden.

Afbeelding
De gaten gedicht met styreen en plamuur. En de luchtinlaten weer teruggelijmd op de voorrand van de motorgondels.

Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2025 22:16 pm 
Brouwer

Mooi zo Huib!

Natuurlijk maak je zelf de selectie hoe ver je wilt gaan, daar is elke modelbouwer zelf de baas over! Slimme oplossing om die werkplatforms met (Tamiya) tape te suggereren.

Ik draag alleen maar informatie aan...

De conversieset gaat over ruim een week naar de gieter toe. Een nieuwe cockpit canopy en drie identieke turrets (Alkan 920) komen erbij in vacuform, zodat ook de eerste twaalf MLD-kisten gebouwd kunnen worden. Ik hoop dat alles in september/oktober in de verkoop kan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 8:54 am 
Brouwer

Ik begreep dat de koepel voor het Hispano-Suiza kanon van het Italeri model ook niet geheel klopt qua vorm. Alhoewel van mindere kwaliteit zou de versie van Dekno beter zijn. Kan je dat bevestigen?
Als kers op de taart (omdat ik deze zelf wilde toevoegen :D ), zijn er ook de juiste MLD bommenrekken beschikbaar in de set?

Groet,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 11:59 am 
Brouwer

Beste RN,

Die 'AB Lafette' voor het Hispano-Suizakanon van de Italeri/Revell kit klopt volgens mij redelijk goed, qua vorm en grootte. Daarom heb ik daarvoor geen moeite gedaan. Natuurlijk kan iets altijd verbeterd worden, en een mooie vacuform koepel is dan wellicht te prefereren. De koepel van Dekno heb ik niet hier en kan ik niet beoordelen dus.

Overigens, bij de T3 versie werd een andere koepel, meer afgeplat van boven toegepast, de HD 151/1 die door Focke-Wulf was gemaakt. Op alle Spaanse en Zweedse kisten zie je deze middentoren. In de Supermodel/Revell kit van de BV 138 (vliegende klomp) zitten twee van die turrets, die passen precies in de Do 24! 16mm diameter.

Let op: bij de Franse kisten was de middentoren eigenlijk altijd uitgebouwd. Wie toch een foot van een Franse kist met middentoren vindt: ik houd me aanbevolen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 16:10 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Maarten Schönfeld schreef:

Let op: bij de Franse kisten was de middentoren eigenlijk altijd uitgebouwd. Wie toch een foot van een Franse kist met middentoren vindt: ik houd me aanbevolen!

Afbeelding

Afbeelding

Uit mijn bouwverslag van de Franse Do 24 T-3 op: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 90&t=54534
Zie daar voor mijn toelichting op deze foto's.

Jan

*My Wulf Pack: Focke Wulf Fw 190A-3 (Tamiya), A-5 (Hasegawa), A-5 (MisterCraft), A-5 (Eduard), A-8/R-11 (Revell), A-8/F-8 (Italeri), F-8/A-8 (Airfix), S-5/S-8 (MPM), D-9 (Hasegawa), D-9 JV44 (Tamiya) & Focke Wulf Ta 152H-1 (Revell/Frog), 1:72;
Onlangs voltooid:
* Martin PBM-5A Mariner, Academy 12586, 1:72
* Vought Corsair II FAA, Revell 03983, 1:72;
Alle projecten bij elkaar:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 21:33 pm 
Brouwer

Wanneer ik weer thuis ben van vakantie zal ik de Italeri koepel naast die van Dekno leggen om het verschil te tonen.

Groet,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 21:55 pm 
Brouwer

Trajanus schreef:
Maarten Schönfeld schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Uit mijn bouwverslag van de Franse Do 24 T-3 op: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 90&t=54534
Zie daar voor mijn toelichting op deze foto's.

Jan

Geweldig Jan! You proved me wrong. En nog wel twee verschillende types: de bovenste lijkt de AB15 Lafette te zijn, de onderste de HD 151/1 die o.m. ook op de BV 138 werd gebruikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 22:29 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

:brouw:

Na de oorlog werden alle rugkoepels verwijderd en werden ze wit gespoten. Zie de eerste foto.
De laatste Do 24 werd in 1953 uitgefaseerd.
De koepel op de eerste foto lijkt overigens erg veel op die van de Do 24 in Soesterberg.....

groet,
Jan

*My Wulf Pack: Focke Wulf Fw 190A-3 (Tamiya), A-5 (Hasegawa), A-5 (MisterCraft), A-5 (Eduard), A-8/R-11 (Revell), A-8/F-8 (Italeri), F-8/A-8 (Airfix), S-5/S-8 (MPM), D-9 (Hasegawa), D-9 JV44 (Tamiya) & Focke Wulf Ta 152H-1 (Revell/Frog), 1:72;
Onlangs voltooid:
* Martin PBM-5A Mariner, Academy 12586, 1:72
* Vought Corsair II FAA, Revell 03983, 1:72;
Alle projecten bij elkaar:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]