Het lukt me maar niet om een regelmatige update hier neer te pennen, deze heeft weer even op moeten wachten, dus er is weer aardig wat gebeurd.
Nu de maskingset er op zat kon ik verder met de resterende subassemblages, te beginnen met de hoofdrotor. Hier en daar wat detail toegevoegd van wat streched sprue, maar uiteraard ook de onmisbare staalkabels tussen de rotorbladen:

De lier was wat uitzoekerij, want er waren een aantal varianten terug te vinden op referentiefoto's, maar ook deze kan afgevinkt worden, net als de resterende staartonderdelen. Op deze foto niet zo goed te zien, maar de horizontale stabilisatoren heb ik nog van een paar rijtjes rivets voorzien:

Dan was er nog één subassemblage te gaan: de drijvers. Deze heb ik eerst - in een bak water om het resin stof op te vangen - losgezaagd van de gietblokken:

Het onderstel wordt in het aftermarketsetje ook meegeleverd. Op de doos staat "white metal", maar in werkelijkheid gegoten in een donkerkleurige resin. Het voorste deel was helaas niet zo goed gegoten, deze was helemaal hol van binnen en daardoor erg broos. Tijdens het opschonen brak deze al drie keer, en de vierde keer heb ik besloten er iets stevigers voor te maken:

Ik had nog wat brass tubes liggen van de goede diameter, daar kon ik wel wat mee. Maar als het echt stevig moest, dan betekende dat dus solderen. Dat had ik een tijd niet gedaan, maar ik herinnerde me wel dat er hier op
Modelbrouwers.nl een hele mooie
How-to te vinden was, gemaakt door Silenoz. Aan de gang dus, eerst een teststukje:

Dat ging al best aardig, en na een avondje priegelen had ik wat ik wilde hebben:

Bedankt Sil! De onderdelen ondergedompeld in Burnishing fluid:

Al ging dat er ook weer deels af bij het verlijmen op de floats? Ik dacht dat de burnishing fluid echt het metaal een beetje aan zou moeten tasten i.p.v. alleen een donker laagje er op achter te laten? Anyway, op onderstaande foto zien jullie ook de twee schokdempende poten die ik uit scratch gemaakt heb, omdat er uit de aftermarketset eentje naar een ander universum verdween, en de tweede krom bleek te zijn

De bevestigingen hiervan was trouwens een gedraaid stukje koperdraad welke ik ook aan het onderstel gesoldeerd heb:

Tussendoor had ik trouwens nog een foto gemaakt die ik voor het laatst bewaard heb, alle onderdelen bij elkaar voor één grote dryfit:

Op naar het spuitwerk!