Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu ma 17 nov, 2025 8:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2025 2:33 am 
Brouwer

Gave details weer Deef, erg leuk om te zien :brouw:

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior
Medium Tank M3 Lee
Befehlsjagdpanther G1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 sep, 2025 19:38 pm 
Brouwer

Ziet er wederom fraai uit Deef. Ik ben nu reeds benieuwd naar het eindresultaat maar ik vermoed dat we daar nog een beetje extra geduld voor moeten opbrengen. Veel prutsel-plezier met deze wentelwiek.

Gr. Ruud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2025 7:36 am 
Brouwer

Bedankt voor alle leuke reacties weer!
Shujaa schreef:
Ik ben nu reeds benieuwd naar het eindresultaat maar ik vermoed dat we daar nog een beetje extra geduld voor moeten opbrengen.
Haha ja het eindresultaat duurt nog even, maar inmiddels wel een flinke stap afgerond, zie hieronder :D

Het interieur kon, zoals in de laatste update gezegd, geverfd worden. Eerst heb ik een paar basiskleuren met de airbrush opgebracht:

photo 621870

Het zwart en grijs heb ik in diverse schakeringen aangebracht om het visueel wat aantrekkelijk te maken.
Ik besefte me toen dat ik de gele lijnen op de vloer eigenlijk als eerst had willen airbrushen, zodat ik daar nu de masking vanaf had kunnen halen. Maarja vergeten, dus ik moest op zoek naar wat gele delen in mijn decals-sparebox. Deze in dunne reepjes gesneden en aangebracht:

photo 621871

Hierboven zien jullie ook al wat meer details geverfd, zoals de paarse riempjes.
Hieronder dan de eindfoto's van het interieur. Ik vind het leuk dat het zo'n kleurenpalette is geworden, dat zal straks nog wel opvallen onder de glazen kas die eroverheen komt:

photo 621872

photo 621869

Was zelf ook nog wel erg tevreden met de platte PE riempjes die ik voor het ook met shading en highlights nog aardig 3D heb kunnen krijgen.
Het is altijd wel even slikken die close-up foto's maar uiteindelijk ruim tevreden met het resultaat na alle aanpassingen!

Tot de volgende! :brouw:

On the bench: Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72] - BB: MedEvac
Last finished (1): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Last finished (2): P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2025 15:59 pm 
Brouwer

Hij wordt heel erg tof!

Haha, de sparebox biedt weer uitkomst! Ik heb ook een hele berg aan oude decals en onderdelen liggen. Wie iets bewaard, die heeft iets :lol:

Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 2000LX China Air Rescue

Op de werkbank:
Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 900B Saudia
Welsh Models 1:144 Cessna 680A Luftambulansetjenesten

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2025 17:37 pm 
Brouwer

Wederom een mooie update Deef. Het interieur ziet er inderdaad erg grapppig uit met al vrolijke kleurtjes. Met name de paarse riempjes zijn geweldig ! Onze oude Al.III's hadden ook van die markant paarse riemen. Ik vermoed dat ze ooit hun leven in de kleur blauw zijn begonnen, maar als gevolg van de zonne UV-invloeden onder de vissekom, uiteindelijk paaars "verkleurt" zijn...

Anyhoe, een mooie update met stiekum veel zichtbaar detail zoals bijvoorbeeld de gele lijnen op de vloer. Ook het dry-brush werk heeft z'n vruchten afgeworpen. Erg mooi geworden ! Ruuudje zit reeds op het puntje van z'n stoel voor de volgende update. :wink:

Gr. Ruud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2025 18:41 pm 
Brouwer

Mooi werk Deef, helaas zijn mijn handen en vingers te groot voor deze schaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2025 18:43 pm 
Brouwer

Een heerlijk gedetailleerde cockpit, Deef! Knap werk weer, zo klein!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2025 21:48 pm 
Brouwer

Deef schreef:
Het is altijd wel even slikken die close-up foto's.....
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ja hè, het is toch wat? Ben je beretrots op je eigen werk dat er toch allemaal levensecht, maar op schaal, uitziet en dan maak je een paar foto's en dan zakt de moed in de schoenen: jasses, dat kan ik toch niet posten? Ik ben er voorstander van dat foto's in het vervolg worden gemaakt vanaf minimaal 3 meter afstand met de focus op de eerste meter.

Zonder gekheid, het ziet er mooi verzorgd uit. Met name die kleine toevoegingen (die m.i. niet 100% correct hoeven te zijn) maken het tot een realistisch geheel. Zo denk ik er over om in mijn Grasshoppertje t.z.t. een helm en een paar tassen o.i.d. op een stoel te leggen wat bij o.a. een static op vliegshows niet ongebruikelijk was. Dat soort strapatsen maken het model ook jouw unieke model.

Ik hoor Barrie Stevens roepen 'vooral doorgaan!'.

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2025 21:57 pm 
Brouwer

Mooie details weer en ook mooi gespoten en geverfd!

Vooral zo doorgaan!

Groet Paul

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2025 21:18 pm 
Brouwer

Bedankt nog voor de motiverende reacties allemaal! Erg leuk om te lezen!

De update van vandaag ziet er niet zo spannend uit, maar was toch even een flinke horde om te nemen. Hett glaswerk van de voorkant van de Alouette is in drie delen geproduceerd. Dit betekende eerder al veel passen, passen en nog eens passen. En nu was het moment gekomen om deze drie delen tot een geheel samen te voegen.

Met TET heb ik het voorzichtig aan elkaar gelijmd, terwijl ik het continue op de fuselage paste om de goede vorm te behouden. Het leverde één lijmvlekje op, die ik er later weer uit heb kunnen schuren/polijsten. De overgebleven (kleine) "gaps" heb ik opgevuld met Ammo Ultra Glue for Clearparts, om behalve het vullen, daar ook nog eens een stevige verbinding te voorzien:

photo 622876

Na een polijstronde met Tamiya polishing compound was het tijd om te masken. Lekker luxe had ik daar een setje voor aangeschaft:

photo 622877

De grote bolle vlakken moesten nog zelf ingevuld worden, in het setje zaten hiervoor alleen de omrandingen. Met kleinere driehoekige delen gesneden maskingtape kon ik de gebolde vormen mooi bedekken:

photo 622875

Nu de clearparts er op zitten en ook weer beschermd zijn met de masking tape, kan het verder bouwwerk weer hervat worden. De staart, hijs-takelmechanisme en hoofdrotor zijn aan de beurt in de volgende update!

:brouw:

On the bench: Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72] - BB: MedEvac
Last finished (1): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Last finished (2): P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]