Dank mannen!
Shujaa schreef:
Ik ben wederom benieuwd naar het eindresultaat maar weet nu reeds dat ik van de bouw-reis ga genieten.
Dat vind ik leuk om te lezen Ruud!
Plasticprutser Peter schreef:
Ik meen mij te herinneren te hebben gelezen en gezien dat Nederland ook proeven heeft gedaan met dit type drijvers
Inderdaad! Ik heb daar een enkele foto van kunnen vinden op het internet, erg gaaf! Als ik niet een goede reden had om deze Deense te bouwen dan had het zeker deze Nederlandse geworden!
Ik neem aan dat je daar de 'fasteners' van de beplating op de romp (onder de motor) bedoelt. Dat wordt wel verrotte klein om dat na te bootsen. Ik heb destijds een poging gewaagd door erg kleine stukkies Evergreen staf erop te lijmen en dan nog het merendeel weg te schuren.
Dat bedoelde ik inderdaad! Ik zit ook zoiets te verzinnen. Wil binnenkort eens een testje doen met het boren van een klein gaatje en dan een stukje streched sprue er in.
Laatste keer dat de dame op de foto is gezet zag het er zo uit: [foto]
Ik zie dat je de binnenkant van deze aardig wat detail heeft! Is dit ook de 1/72 Heller? De update van vandaag is mijn upgrade van de binnenkant, ik heb het wel iets simpeler dan jou gehouden, onder het mom van "de illusie van wat er zit laat denken dat er heel wat zit"

De basis waar de motor en gearbox op komen heb ik ook opnieuw gemaakt en alvast van het e.e.a. aan detail voorzien waar ik later moeilijker bij kan. Dit wordt binnenkort in de verf gezet en dan schuif ik het zo de romp in.
tsjopper bob schreef:
flink stuk lood onderin zie ik. Geen overbodige luxe.
Dat viel mij ook op inderdaad, goeie tip!