JJ@MB schreef:
Leuke gimmick, die groene wielen. Dat brengt het tot leven. Ga ik onthouden.
Dat is altijd een leuke manier om een model wat extra karakter te geven. Ik zie het modelbouwers wel meer doen, en zeker bij dit soort voertuigen die al een tijdje in missie gebied zijn, is het ook wel echt realistisch. Ik heb een heel aantal foto's van Amerikaanse voertuigen met afwijkende kleuren op onderdelen die slijten of snel schade oplopen. Denk hierbij aan wielen, spatborden, koplampen en dat soort zaken die als één module worden vervangen.
Er hoefde niet veel meer te gebeuren, dus inmiddels is dit voertuig klaar voor de vitrine. Ik heb nog het nodige aan bepakking gemaakt, geschilderd en geplaatst. Ook wilde ik een figuurtje hebben op een brancard in het voertuig. Daarna heb ik lang getwijfeld of ik nog een medic in het voertuig zou plaatsen maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen. Het plaatsen van een twee figuur, op zijn knieën in het voertuig, zou het zicht op alle details in het interieur zeker ontnemen. De patient is een preiser figuurtje, ontdaan van alle patroontassen en andere persoonlijke uitrusting ... en been.

Met het plaatsen van de stretcher in het voertuig en de laatste details is het voertuig dus klaar voor inspectie;

En nog even een plaatje met zijn collega van een paar jaar geleden, die Hummer vind ik nog altijd één van mijn mooiste modellen. Met zijn tweeën vormen ze een prachtig duo voor in de vitrine. Daarnaast ben ik blij weer een M113 variant in mijn collectie te hebben. Ondanks dat het vrij simpel ogende voertuigen zijn heb ik ze altijd al heel interessant gevonden om te bouwen. Nu liggen er gelukkig nog twee M113 varianten op de stapel, namelijk een M106 mortier-variant en de M901 met TOW anti-tank-rakketen. Tijdens de bouw ging ik dan ook even naar die kitjes kijken, blijkt dat de romp van de ESCI/ERTL/Italeri kitjes 2 mm breder zijn dan dat ze moeten zijn.

Wanneer ik die voertuigen ooit ga bouwen wordt het dus een hele operatie.
Voor wat betreft deze groepsbouw: alleen binnen het Amerikaanse leger zijn er al tal van interessante voertuigen om te bouwen. Denk aan de M557, AMPV en Stryker in medevac / medical treatment varianten. Dat zouden allemaal redelijk complexe conversies worden op basis van bestaande kits. Voor nu denk ik dat ik er even weer iets heel anders, of een aangebroken kitje erbij pak. In ieder geval qua afwerking wil ik even iets anders, de laatste 3 voertuigen hadden namelijk allemaal exact dezelfde kleur.

Daarnaast heb ik ook wel weer zin om eens een scratch build te doen, ik ga er eens rustig over nadenken. Tot de volgende!
D.J.