Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu zo 20 apr, 2025 8:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2025 17:23 pm 
Brouwer

Ik heb nog al wat internetsites doorgelezen, maar kan niet echt iets vinden over het bootje zelf. Het enige wat telkens terugkomt is dat het een "dochterschip" is van de reddingskruiser Herman Marwede is. Nu is de naam Verena een van de namen van een van de dochters van Herman Marwede. In eerste instantie was de Verena een groter schip, die nu is omgedoopt tot Walter Rose.

De huidige Verena is denk ik een boot van +/- 9 meter lang met een rubberen rand gemonteerd op de onderkant en wordt aangedreven door 2 straalmotoren.
De Verena is onderdeel van de Seenotretter, DGzRS (Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger).

De reddingsbrigade werd opgericht op 29 mei 1865.
De DGzRS heeft al meer dan 50.000 mensen uit noodsituaties op zee gered of van gevaren bevrijd: Dat komt overeen met de huidige bevolking van de stad Passau (Beieren).

Er zijn 800 vrijwilligers werkzaam op de boten en schepen en 180 in vaste dienst.
Operationeel gebied: Noord- en Oostzee. Vanaf de Eemsmonding in het westen tot tot aan Pommersche Bocht in het oosten over ongeveer 3660 km kustlijn
55 operationele stations van Borkum (Duitse Wadden) tot aan Uekermünde
60 schepen en boten varend, verdeeld over 10 verschillende types variërend van 7 meter tot 46 meter lang.

De doos is weer een mooi kunstwerkje zoals we dat vandaag de dag wel zijn gewend van Revell
photo 612671

De kit zelf bestaat uit 42 onderdelen verdeeld over een viertal sprue's
photo 612668
photo 612667
photo 612666
Er zit veel detail op de onderdelen.

De decals
photo 612669

En een kleurrijke bouwhandleiding.
photo 612670

Wordt vervolgd.

Cheerz :brouw:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2025 17:51 pm 
Brouwer

Leuk, het eerste bootje van de groepsbouw. Ik heb hem ook, zelfs dubbel geloof ik, een keertje overgenomen van heer Dol en later kwam ik erachter dat hij ook bij de enorme Merwede zat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2025 23:38 pm 
Brouwer

Een leuk klein bootje Barry!

Veel plezier en succes met de bouw hiervan!

Groet Paul

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 0:36 am 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Dit lijkt me wel een lollig ding om eens een ritje op zee mee te maken. :lol: Ben je ook van plan om hier een diorama/vignette/ondergrondje bij te gaan bouwen zoals je dat recent met een aantal van je vliegtuigen hebt gedaan?

D.J.

Afgerond:
- M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | CVR(T) Scimitar Mk.2 | M109 A6 Paladin | M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 |

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 9:55 am 
Brouwer

Nice zo'n RHIB op deze schaal... succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 22:46 pm 
Brouwer

Leuk! 'n Boot in de GB. Dat is een mooie aanvulling.

Gr. Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2025 13:19 pm 
Brouwer

Dank jullie wel heren.
mr.vdh schreef:
Dit lijkt me wel een lollig ding om eens een ritje op zee mee te maken. :lol: Ben je ook van plan om hier een diorama/vignette/ondergrondje bij te gaan bouwen zoals je dat recent met een aantal van je vliegtuigen hebt gedaan?

Ik denk dat dit rete hard gaat. Ik was wel van plan om dat eens te proberen, maar dan heb ik ook evac-figuurtjes nodig die hierbij passen.
De enige figuurtjes die bij mij bekend zijn, zijn van een helikopter en dat zijn zittende en knielende figuurtjes. Nu ben ik niet zo een freubelaar die zelf figuurtjes maakt.
Ik heb nog NATO pilots van Italeri....misschien dat daar "verbouwmateriaal bij zit.

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2025 13:41 pm 
Brouwer

Wolf73 schreef:
Ik heb nog NATO pilots van Italeri....misschien dat daar "verbouwmateriaal bij zit.

Of die van Hase (1/72 U.S. Pilot/Ground Crew). Op deze schaal zit er vast wel wat bruikbaars bij.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2025 17:45 pm 
Brouwer

Om hopelijk wat meer info te krijgen over de Verena had ik contact opgenomen met Die Seenotretter / Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger (DGzRS).

Ze waardeerden het ik contact opnam. Helaas krijgen zij zoveel aanvragen over meer info van de schepen, dat ze dit niet meer doen. Ik had tevens gevraagd of ik met hun toestemming fotomateriaal mocht gebruiken. Ook helaas hierop een "Nee".

Het fotomateriaal dat zij krijgen voor hun website. krijgen zij van freelance fotograven die hun foto's kosteloos beschikbaar stellen, voor het gebruik van de website, mits deze niet door derden worden gebruikt. Dit respecteer ik dan derhalve ook.

Mocht je willen kijken op hun website dan zou ik zeggen doe dat.

Op deze website kun je ook mooie foto's zien van de "Verena" .
Deze foto's zijn voor mij mooi referentiemateriaal.

Barry

Laatst bijgewerkt door Wolf73 op di 04 maart, 2025 17:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2025 17:46 pm 
Brouwer

tsjopper bob schreef:
Of die van Hase (1/72 U.S. Pilot/Ground Crew). Op deze schaal zit er vast wel wat bruikbaars bij.

Volgens mij heb ik dat doosje ook ergens liggen. Thanks.

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]