Bedankt voor jullie reactie's
Bert de Bouwer schreef:
Mooi werk, prachtig toestel. Ken het nog uit mijn jeugd. NLM vloog ermee vanaf Eelde.
Klopt, ik zag ze ook hoog in de lucht boven Sleen waar ik toen woonde overvliegen in de vorige eeuw.
malair schreef:
Wat is verder jouw ervaring met MRP? Ik gebruik af en toe de MRP Boeing Grey en ben daar best tevreden over.
Ik vind het heerlijk spul om mee te airbrushes, lekker dun en je kunt het in vele dunne laagjes aanbrengen en de dekking is goed.
Ik had het nog over gehouden van een andere project dus deze kleuren kwamen mooi van pas.
Maar ik moet helaas een pas op de plaats maken voor wat betreft de geel-zwarte bies op de achterste gedeelte van de romp.
Ik krijg het nooit helemaal strak erop. Na meerdere pogingen te hebben gedaan met het afplakken ervan.
Maar alle kleuren zijn inmiddels aangebracht.
Hier wat foto's van de voortgang.
Ik had me eerst laten verleiden door het schema van de bouwtekening maar dankzij een mede bouwer en de referentie materiaal kwam ik er gelukkig achter dat de boven kant niet wit hoort te zijn, maar grijs. Onderstaande foto zie je dat ik de motorgondels grijs heb gemaakt en van plan was om de vleugels wit te laten spuiten.

En zo hoort het dus historisch correct te zijn.

De onderkant van de romp in het aluminium grijs.

Daarna kwamen de zwarte stroken op de vleugels aan de beurt samen met de gele wingtips en bijbehorende zwarte bies.

En alles lekker in de P+ voor de decals.

En de mask van de raampjes zijn nu ook verwijderd.

morgen of van de week kunnen de decals erop.

Eddy