Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu za 12 jul, 2025 22:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2025 22:05 pm 
Brouwer

Hoi,

Hier mijn bijdrage aan deze groepsbouw. Voel me wel een beetje een buitenbeentje met dit project want het is niet echt een
Medisch evacuatie toestel. Maar goed het valt binnen de groepsbouw reglementen. :mrgreen:

Ik ga deze F-27 gewoon recht uit de doos bouwen dus geen scratch uitstapjes en/of historisch correctheid.
Gewoon lekker brouwen.

Wel probeer ik de typische gele signalering te airbrushes ipv de decals te gebruiken.

Het gaat om dit model van Italeri;

photo 612620

En dit is de inhoud van de doos;

photo 612623

De sprues.

photo 612625

de decals

photo 612624

En een duidelijke bouwbeschrijving.

Dit wordt de versie die ik ga maken.

photo 612622

Veel bouwplezier allemaal.

photo 612621

bron

Eddy

Laatst bijgewerkt door Boxer op za 05 jul, 2025 17:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2025 22:13 pm 
Brouwer

Gaaf. 'n Spanjaard. Nu heb ik zo ongeveer elke Spanjaard op de stapel liggen die er maar bestaat, dus deze zit daar ook tussen. Ik kan me herinneren dat er iets niet klopte met de livery of zo. Ik was referentiefoto's aan het kijken en er leek iets mis, maar ik weet het niet meer... als je het op prijs stelt, wil ik er nog wel eens induiken, maar je mag hem natuurlijk ook gewoon lekker bouwen zoals jij dat wilt.

Wat ik wel een leuk uitzoekdingetje vind, is de registratie van het Spaanse SAR-toestel op de foto, want dat is toch echt 'n Hollander: PH-EXD

Veel plezier met deze. F-27 is altijd mooi!

Gr. Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2025 19:30 pm 
Brouwer

Prachtig, Eddy!
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar het hoe en waarom van die PH registratie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2025 20:02 pm 
Brouwer

Huib2 schreef:
Prachtig, Eddy!

Schitterend onderwerp voor deze BB! Ik kijk er naar uit, want de Italeri F-27 staat ook ergens nog op mijn wensenlijstje.

Deze registratie is een zogenaamd 'exportkenmerk'. Een Fokker fabrieksregistratie dat alleen werd gebruikt voor de initiële test en acceptatie vluchten van een nieuw toestel af fabriek. Als de klant het toestel dan had geaccepteerd, werd het ingeschreven in het register van het betreffende land. Hoogstwaarschijnlijk is het dan ook een fabrieksfoto van deze prachtige Spaanse SAR kist, op één van haar eerste vluchten.
Fokker maakte veelvuldig gebruik van de kenmerken PH-EX* en PH-EY* (Bron: Herman Dekker “De Nederlandse Exportkenmerken”, AIRnieuws, 1993. De kenmerken werden ook hergerbuikt. Zo is er ook een mooie foto van een Garuda F-28 met het kenmerk PH-EXD. In 2000 heeft de toenmalige RLD deze blokken ongedaan gemaakt en inmiddels vliegt een KLM Embraer met deze registratie.

:brouw: VJ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 0:42 am 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Mooie kist inderdaad, ik moet zeggen dat die boxart ook wel erg mooi is, al heb je daar uiteindelijk niet zo veel aan. :mrgreen:

D.J.

Afgerond:
- CVR(T) Scimitar Mk.2 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M113 A3 Medevac | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 9:31 am 
Brouwer

Mooie kist. Veel succes met deze.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 20:43 pm 
Brouwer

Boxer schreef:
Wel probeer ik de typische gele signalering te airbrushes ipv de decals te gebruiken.

Denk wel om kleurverschil dan bij de strepen en de letters 'SAR'. Of je moet de letters ook gaan afplakken en spuiten uiteraard.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2025 21:14 pm 
Brouwer

Veel plezier met het bouwen van dit mooie vliegtuig! Een mooie kit ook trouwens.
Succes met het spuiten van streep en letters!

Groet Paul

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2025 22:15 pm 
Brouwer

Heel tof! Een Fokker is in mijn ogen altijd welkom. Toch een stukje Neerlands Trots hè? Succes met de bouw!
Vintage Jet schreef:
Deze registratie is een zogenaamd 'exportkenmerk'. Een Fokker fabrieksregistratie dat alleen werd gebruikt voor de initiële test en acceptatie vluchten van een nieuw toestel af fabriek. Als de klant het toestel dan had geaccepteerd, werd het ingeschreven in het register van het betreffende land. Hoogstwaarschijnlijk is het dan ook een fabrieksfoto van deze prachtige Spaanse SAR kist, op één van haar eerste vluchten.
Fokker maakte veelvuldig gebruik van de kenmerken PH-EX* en PH-EY* (Bron: Herman Dekker “De Nederlandse Exportkenmerken”, AIRnieuws, 1993. De kenmerken werden ook hergerbuikt. Zo is er ook een mooie foto van een Garuda F-28 met het kenmerk PH-EXD. In 2000 heeft de toenmalige RLD deze blokken ongedaan gemaakt en inmiddels vliegt een KLM Embraer met deze registratie.
Bedankt voor de info VJ! Ik vroeg mij dit net als Huib ook net af. Weer wat wijzer geworden.

KLAAR! Kovozavody Prostejov 1:144 Learjet 35a Air Ambulance

Op de werkbank:
Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 2000LX China Air Rescue
Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 900B Saudia

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2025 23:15 pm 
Brouwer

Hoi allemaal,

Bedankt voor de mooie reactie's en opmerkingen.

Heb nu eindelijks eens voldoende tijd om te reageren. :wink:

Peter schreef:
Ik kan me herinneren dat er iets niet klopte met de livery of zo. Ik was referentiefoto's aan het kijken en er leek iets mis, maar ik weet het niet meer... als je het op prijs stelt, wil ik er nog wel eens induiken, Gr. Peter

Nou, als je dat wil doen Peter .....Graag :brouw:
Ik ga nog eens binnenkort naar de LHS in Aalsmeer voor wat referentie materiaal en een mask setje maar alle info is van harte welkom.

Vintage Jet schreef:
Huib2 schreef:
Prachtig, Eddy!

Schitterend onderwerp voor deze BB! Ik kijk er naar uit, want de Italeri F-27 staat ook ergens nog op mijn wensenlijstje.

Deze registratie is een zogenaamd 'exportkenmerk'.
:brouw: VJ

Leuk weetje die registratie. Bedankt voor de info. :wink:

tsjopper bob schreef:
Denk wel om kleurverschil dan bij de strepen en de letters 'SAR'. Of je moet de letters ook gaan afplakken en spuiten uiteraard.

Ja stom niet aan gedacht :oops:
maar ach wat kleur verschil mag de pret niet drukken toch? Maar ik kan een poging wagen om de letters ook te airbrushes.

tot gauw bij de eerste update,

Eddy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]