InterieurIk kruip werkelijk verder met dit model. Druk op t werk en met andere dingen. Niet altijd goesting om te bouwen. Maar goed. Dat geeft ook allemaal niet.
Desalniettemin heb ik een interieurtje zitten knutselen.

Maar eerst heb ik nog de vleugels in elkaar gezet en het gat van de motorgondel gedicht met een plaat styreen. Ik vind schuren en plamuren tot een glad geheel toch altijd een fijn werkje.

Ook de drijvers zijn verlijmd en hadden aardig wat plamuur nodig om mooi strak te worden.

Er zit nauwelijks een interieur bij deze kit. De stoelen en stuurknuppels moeten in grove gaten in de cockpitwand gemonteerd worden. Dat kan dus anders.

Daarom eerst maar eens alles weggefreest en gladgeschuurd. Dan kan kan ik gewoon met een schone lei beginnen.

Dat vind ik wel mooi: je kunt bij deze kit uit drie verschillende typen raampjes in de romp kiezen. Ik heb voor de ronde gekozen. Maar het vraagt natuurlijk wel wat aandacht om die ingelijmde rechthoeken onzichtbaar weg te werken.

Met behulp van een profielaftaster probeer ik de complexe vorm van de tussenschotten in de romp te bepalen. Dat is een goed begin, maar vraagt altijd nog een hoop schuurwerk om het passend te krijgen.

De vloer boven het bommenruim dient als uitgangspunt van het interieur. Drie tussenschotten vormen de basisconstructie.

Verlijmd.

Uitgewerkt tot een een interieur.

Van de andere kant.

En nog wat detail aangebracht op de cockpitwanden.

Even droogpassen.
Klaar voor wat verf op het interieur.
hier voor meer informatie