Van romp naar vliegtuigInderdaad, als de romp eenmaal dicht zit gaat het snel.

Alle openingen in de romp afgedicht met stukjes spons. Daarna nog een rondje plamuren om alles mooi glad en strak te krijgen. De zwarte grondverf helpt om de oneffenheden op te sporen.

Het raam van de waarnemer/navigator was nog een uitdaging. dat was minstens een millimeter smaller dan de romp, dus daar moest een hele richel netjes weggewerkt worden. En da's op glaswerk altijd tricky.

Het koste nog drie rondjes plamuren en schuren.

Daarna de vleugels gemonteerd. Het wordt een flinke dame zo!

Alle stuurvlakken voorbereid.....

....en gemonteerd. Gaten geboord in de voorzijden van de motorgondels. Daar kan ik later de motoren zo inschuiven. In de middelste zit nu los een stuk sprue om te voorkomen dat er spuitverf naar binnen stuift.

Bij de poten voor de drijvers heb ik alle vage tabjes vervangen door staafjes styreen. En de vage kuiltjes in de drijvers en de romp vervangen door net geboorde gaatjes.

De drijvers zitten er nog los onder voor het spuiten. Maar ik heb de gelijmde poten in deze positie laten uitharden.

Zo dus.

Motoren, props en motorkappen gebouwd, subtiel aangepast waar nodig en klaargemaakt voor het spuiten.

En als laatste het richtingsroer. Dat heb ik nog niet vastgelijmd omdat het in de kleuren van de Italiaanse vlag gespoten moet worden. En dat gaat los een stuk makkelijker dan vast aan het vliegtuig.
Klaar voor de spuitcabine!
hier voor meer informatie