Tuus
allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu zo 14 jun, 2026 11:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2025 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 3411
tsjopper bob schreef:
ik hoop dat je de tricolore ook op het hoogteroer weet aan te brengen. Die is wat kleiner dan de staart.

Oeps, helemaal vergeten! Scherp van je. Ik zal kijken wat ik nog kan/wil doen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix, Matchbox en Revell 1/76 Sdkfz 234 project
Italeri 1/72 Sovia Marchetti SM 79 1 Serie
Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2025 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 3411
Een klein rampje
Verder met de decals, dacht ik zo.

Afbeelding
Dat was een kortdurend avontuur, want de eerste de beste decal viel al uit elkaar na contact met water. Tja, na 40 jaar is de decalfilm blijkbaar vergaan. Het hele decalvel is hiermee onbruikbaar. Komt vaker voor, maar wel balen natuurlijk.

Gelukkig biedt de aftermarket industrie uitkomst. Ik heb al wat kunnen bestellen.

Afbeelding
Het zijn vooral de lange blauwe bliksemschichten voor op de romp die nu een uitdaging gaan worden. Die moet ik nu gaan spuiten.

Maar zo blijft de hobby wel weer bloedstollend spannend! :brouw:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix, Matchbox en Revell 1/76 Sdkfz 234 project
Italeri 1/72 Sovia Marchetti SM 79 1 Serie
Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2025 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3687
Woonplaats: Purmerend
Mooi werk Huib. Welke kleur groen heb je voor de tricolore gebruikt?
Balen hoor die decals. ....die blauwe pijl wordt inderdaad een uitdagende klus.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2025 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 1007
Woonplaats: Lekkerkerk
Ai, dat is waardeloos met die decals. Aangezien ik ook nogal met oude kits aan de gang ben, gebeurt me dit ook nogal eens. Of de dragende film is al vergeeld. Aftermarket is dan tof. Maar soms werkt dat niet, zoals met mijn Boeing 247. Daarvan heb ik de decals zelf gescand, uitgewerkt in een tekenprogramma (Inkscape) en daarna laten printen. Dus als je nog een plan C nodig hebt...

_________________
Cheers, Jan

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2025 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 298
Italeri heeft de mallen nu in handen en ook het model opnieuw uitgegeven.
Helaas niet met decal opties voor jouw versie.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2025 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 3411
Dank, heren!

Wolf73 schreef:
Welke kleur groen heb je voor de tricolore gebruikt?

Vallejo Intermediate Green 70891.
Ik vind 'm nog iets te licht, maar was de beste kleur die ik had (naast alle legergroenen).

JJ@MB schreef:
Dus als je nog een plan C nodig hebt...

Dank Jan, die hou ik achter de hand.

RN.VV schreef:
Italeri heeft de mallen nu in handen en ook het model opnieuw uitgegeven.
Helaas niet met decal opties voor jouw versie.

Ja, ik weet het. En de kit is door Italeri ook nog verbeterd!

Aftermarket decals en de luchtkwast gaan mij hopelijk uit de brand helpen. Wordt vervolgd. (Uiteraard!)

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix, Matchbox en Revell 1/76 Sdkfz 234 project
Italeri 1/72 Sovia Marchetti SM 79 1 Serie
Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2025 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 3411
Drijvers opleuken
Nu ik even moet wachten op decals die helemaal uit Polen blijken te moeten komen zijn er nog genoeg andere dingen te doen. Zoals aan de drijvers.

Afbeelding
Het blauwe lijntje nog verder uitgewerkt tot een sierlijk blauw puntje.

Afbeelding
Daarna oeite gestoken in het maken van reddingslijnen langs de drijvers. De oogjes zijn van ijzerdraad. De lijn is grijs naaigaren.

Afbeelding
Gefixeerd met secondenlijm in de oogjes. En de bochten in het touwtje permanent gemaakt met verdunde houtlijm.

Afbeelding
En uiteindelijk een laagje glanslak om alles te integreren.

Afbeelding
Spandraden gemaakt van dun koperdraad en zilver geverfd.

Afbeelding
Klaar voor een wash.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix, Matchbox en Revell 1/76 Sdkfz 234 project
Italeri 1/72 Sovia Marchetti SM 79 1 Serie
Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2025 21:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4720
Gaaf!


D.J.

_________________
Bezig met:
-
Afgerond:
- Daimler Armoured Car Mk.1 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine | M113 A3 Medevac | M106 - 107mm mortar carrier - in Vietnam | M2A3 Bradley with BUSK III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2025 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 1007
Woonplaats: Lekkerkerk
Vakwerk! Mooi gedaan die reddingslijnen. Om die draad in de vorm te fixeren met houtlijm is een goed idee. Nooit aan gedacht, terwijl ik het wel gebruik voor dekzeilen en zo. Nooit te oud om te leren :)

_________________
Cheers, Jan

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2025 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 3130
Woonplaats: Dordrecht
Schitterend werk allemaal weer Huib! Inspirerend ook!

_________________
On the bench: F4U-1D Corsair "FAA - 137/X" [1:48]
Last finished (1): Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72]
Last finished (2): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement