Als je niet zo snel bouwt, dan zijn de updates ook schaars.
Op één of andere manier las ik in een ander topic dat 'The Flying Dutchman' bezig was om decals te tekenen. Onder het mom van nee heb je, ja kun je krijgen heb ik contact met hem opgenomen over enkele decals. Waar ik wat mee zat waren de dunne zwarte cirkels om de rode kruizen en de tekst. En als je dan toch bezig bent, waarom ook niet alles laten tekenen, dus ook de rode kruizen en de Zweedse vlaggen. Het was wel dat ik wat geduld moest hebben. Nu ben ik modelbouwer en niet zo'n snelle, dus dat was geen probleem. Na wat heen en weer contact, kwam daar de post-meneer met een mooi setje decals.

Voor wat betreft de Zweedse vlaggen was mijn verzoek om een lichte en een donkere variant. Ik kon dan kijken welke het beste zou staan op de bus. Ik ben uiteindelijk voor de donkere gegaan, maar dom, dom domme ik. Op elke zijkant zitten 2 vlaggen in plaats van 1. Daar waar ik dus dacht 1 reserve te hebben, kwam ik er dus 1 tekort. Ik heb toen maar een lichte erbij gepakt en die met een mixje van diverse kleurtjes blauw overgeschilderd. De decals waren overigens van prima kwaliteit.

De zijde met beide donkere decals:

De zijde met één lichte en één donkere, de lichte is hier afgeplakt:

En overgeschilderd:

Jelle, hartelijk bedankt voor de tijd en moeite voor de mooie decals.
En toen was het weer stil en wilde ik bezig met het interieur. Je ziet er wel wat van, maar niet superveel. Toch wilde ik het binnenwerk van een kleurtje voorzien.

Op de foto nog zwart, maar ik ging ervan uit dat de zittingen bruin zouden kunnen.
Maar dat knaagde en dus heb ik een mail gestuurd naar het museum in Malmö waar ik de witte bus heb gezien, met de vraag of ze wellicht interieur-foto's hadden van hun bus. Ik kreeg vrij vlot een reactie van iemand en die vond het super-gaaf dat ik met dit project bezig was. Hij heeft mij ook wat foto's gestuurd van hun bus. Daarnaast heb ik 2 Word-bestanden gekregen: 1 met statistieken van hun bus (nummer 44), een Volvo B10, model LV127, militaire aanduiding Sjuktransportbuss 702. De bus is tijdens het transport bestuurd door Helge Andersson en die heeft een kort verhaal geschreven welke me ook is toegestuurd. Ondertussen ben ik ook maar zo brutaal geweest om een mail te sturen naar het Deense museum in Froslev en het hoofdkwartier van het Rode Kruis in Oslo. Ook daar hebben ze nog een Witte bus staan. Van hun heb ik nog geen reactie, wie weet. Ik weet dat er ook nog 2 bussen zijn gevonden waarvan één gedoneerd aan het Yad Vashem Museum in Jeruzalem. Dat leverde mij ook weer wat leuke plaatjes op.
Aan de hand van de mij gestuurde interieurfoto's wil ik 'mijn' interieur toch wat ombouwen. Een paar banken eruit, dan een vlakke vloer maken met daarop ruimte voor wat stretchers. Omdat de Zweedse bus vrijwel geen banken had, blijft mijn keuze voor de kleuren daarin nog een beetje vrij.