Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu za 12 jul, 2025 21:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2025 15:12 pm 
Brouwer

Dat is toch weer heel knap allemaal. Wat een engelengeduld heb jij...een hele zondag :brouw: .
Jammer dat de glazen bol niet helder is en blurry uitziet of heb ik iets over het hoofd gezien/niet gelezen hierover?

Cheerz :brouw:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2025 20:39 pm 
Brouwer

tsjopper bob schreef:
Vintage Jet schreef:
....zeker in vergelijking met het sjouwen van 32kg pakken met badkamer tegels

Ik snap wat je bedoeld, ik heb laatst ook alle wand- en vloertegels + de zakken lijm en specie naar boven gebracht, kon de tegelzetter zijn meters maken. Laat mij het domme werk maar doen.

Haha, idem hier! Ieder zijn vak (en de tegelzetter houdt ook van het detail, dus lekker laten gaan ;-) )

Wolf73 schreef:
Dat is toch weer heel knap allemaal. Wat een engelengeduld heb jij...een hele zondag :brouw: .
Jammer dat de glazen bol niet helder is en blurry uitziet of heb ik iets over het hoofd gezien/niet gelezen hierover?

Barry

Hoi Barry, het transparant is inderdaad niet heel mooi. Een beetje dik en op de eerste foto's zie je al een 'structuurtje', kleine bobbeltjes waar het eigenlijk super glad moet zijn. Ik durf het niet goed aan om te gaan polijsten, want het is heel fragiel. Ik zou het eerder breken. Daarom dat ik een deur open wil zetten, dan is het interieur goed zichtbaar en valt het glaswerk niet zo op. Maar als mensen tips hebben hoe hier mee om te gaan; graag!

:brouw: VJ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2025 20:57 pm 
Brouwer

Vintage Jet schreef:
Daarom dat ik een deur open wil zetten, dan is het interieur goed zichtbaar en valt het glaswerk niet zo op. Maar als mensen tips hebben hoe hier mee om te gaan; graag!

Hallo VJ,

Ik heb te maken met een paar brakke Mach 2 kits, waarvan het glaswerk ook slecht is. Ik heb zo'n bobbelig stuk transparant glaswerk een paar keer in de Pledge Revive gedoopt. Dat vult de ruimten tussen de bobbels wat op en maakte het bij mij een stuk helderder. Niet perfect, maar acceptabel genoeg. En deze truc belast het kunststof niet, dus geen kans op breken of scheuren.

Net af: Medi Shuttle in BB Medevac.
Onder handen: X-planes, Fokker S-IIa ambulance in BB Medevac.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2025 21:42 pm 
Brouwer

Ja, das een goede tip van Jan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2025 21:47 pm 
Brouwer

Super dank! Ik ben op zoek naar Pledge Revive, maar naar het schijnt is het uit de handel, of het wordt in elk geval (bijna) nergens meer verkocht. Het is wel te koop via internet, maar dan vaak veel te duur. Nou ja, ik blijf nog even zoeken.

Door het met interieur. En daar was enig scratchwerk nodig. Want de standaard layout is een cockpit met twee stoelen en een achterbank met drie zitplaatsen. Maar in de versie die ik bouw was de rechter voorstoel vervangen voor een brancard, zoals ook te zien is op de referentiefoto's op de eerste pagina van dit draadje. Daar lijkt ook de achterbank verdwenen, maar hoe dat zit heb ik niet terug kunnen vinden. Vaak gingen teams met vier man op pad en die moeten toch ergens ingesnoerd zitten lijkt mij... Van mij krijgen ze in elk geval een achterbank ;-)

photo 617107
Eerst de brandcard. Daarbij ben ik geïnspireerd door de oplossing van Paul1970 in het draadje van de Ju 52 sanitätsflugzeug. Ik had even geen boterkuipje bij de hand, maar het dekstel van de yoghurt deed ook fijn dienst.

photo 617104

photo 617109
Op de een of andere manier zitten er wel wat foutjes in deze kit. Zo ontbreken de handvaten van de cyclic stick. Op de foto heb ik een styreen buisje iets uitgeboord, zodat het over de rest van de stick blijft zitten.

photo 617108
Met het model meegeleverd is een transparant met daarop het instrumentarium. Het enige dat het nodig heeft is een witte achtergrond. Daaroverheen wordt het PE gelijmd.

photo 617164
En het resultaat na het spuiten. De collective lever (de 'handrem' in het midden) heeft hier nog niet het witte handvat. Het is vaak zo dat de piloot van een helikopter in de rechter stoel zit vanwege de configuratie cyclic stick (heel gevoelig) in de rechterhand en collective lever in de linkerhand. Andersom komt om diverse redenen natuurlijk wel voor, maar in dit geval is er nog een argument; de lier zit aan de linker kant, waardoor de duiker (met drenkeling) aan die kant wordt opgehesen. Daarom staat de brancard ook links en dus is de enige plaats waar de vlieger nog kan zitten rechts. Overigens; uit foto's blijkt dat de voetpedalen (anti-torque pedalen) ondanks de plaatsing van een brancard aan beide zijden aanwezig was.

photo 617106
photo 617105
Het interieur gereed. De volgende stap is het maken van de lier.

tot de volgende,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2025 23:04 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Strak hoor, het ziet er verzorgd uit, leuk ook om die geribbelde folie zo te zien worden gebruikt.

D.J.

Afgerond:
- CVR(T) Scimitar Mk.2 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M113 A3 Medevac | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jun, 2025 11:28 am 
Brouwer

Strak interieurtje zeg! knap gedaan die brancard! :brouw:

On the bench: Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72] - BB: MedEvac
Last finished (1): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Last finished (2): P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jun, 2025 21:55 pm 
Brouwer

Jeetje wat knap, VJ! Heerlijk hoe jij met allerlei huis-, tuin-, en keukenmaterialen van alles in elkaar knutselt. En zo netjes in deze schaal! :brouw:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2025 11:44 am 
Brouwer

Dat ziet er gaaf uit....wat zit er een detail in die folie zeg :lol: :lol:

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2025 12:10 pm 
Brouwer

knap interieur... mooie scratch toevoegingen ook

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]