De badkamer verbouwing heeft het tempo een beetje uit de brouw van de Alouette gehaald, maar dit weekeind ben ik dan toch toegekomen aan wat gepriegel (want het is wel erg fragiel allemaal, zeker in vergelijking met het sjouwen van 32kg pakken met badkamer tegels

).

De rotor is inmiddels gespoten en klaar.
Daarna door met de cabine.

Het modelletje voorziet niet in een methode om de cabine stevig te bevestigen, anders dan een inkeping waarmee het over de voorste dwarsbevestiging van de skid geplaatst kan worden. Om te voorkomen dat het geheel straks voor (of achterover) kan kantelen heb ik een stangetje doorgeboord. Op de dwarsbevestiging heb ik tevens twee plaatjes gelijmd die het geheel straks houvast moeten bieden.

En zo zal het dan gemonteerd eruit gaan zien. Gelukkig blijkt nu al dat het geen staartzitter wordt. De cabine is nu al zwaar genoeg voor voldoende tegenwicht.

Dit is het spannendste deel: het uitsnijden en schuren van de twee cabine helften. Het is vrij dik plastic, dus het schuren van een flinke klus.

Er zijn twee kleine scheurtjes in de onderkant ontstaan...Eentje is op de foto zichtbaar linksonder. Met KristalKlear gevuld en gelukkig niet meer storend herkenbaar op de foto. Was wel twee keer schrikken.

Omdat de deurlijst aan de uitgesneden deur vastzit, heb ik in de opening ook een deurlijst gemaakt. Het meevormen met de curve was even lastig, maar ik heb er de hele zondag voor genomen. Elk uur een stukje vastzetten met KristalKlear en laten drogen. Na het avondeten was het klaar.

En toen de laatste stap van deze update: het bevestigen van de beide helften. Het zit nog los van de bodemplaat, dus ik kan nog helemaal bij de details van het interieur. Als dat klaar is kan 'het glazen ei' er simpelweg overheen worden geschoven. Omdat ik er via de onderkant nog bij kan, heb ik de deurlijst aan de binnenkant vast blauw gemaakt en de achterwand grijs. In de volgende update meer details van de cabine!
tot zover. Bedankt voor het kijken.

VJ