Door de beslissing leds toe te voegen moest ik even een pas op de plaats maken, want dat had wat gevolgen voor de bouwstappen. Hier is wel weer een update.
Ik zet de voorschakelweerstanden op een printje, waar ik dan de draden bij de leds vandaan aan kan solderen. Dat vind ik makkelijker dan de weerstanden in de draden solderen, zoals je bij voorbedrade leds nogal eens ziet.

Daarna kon ik weer even met plastic aan de gang. De zijkanten onder konden er vast in, zodat er een bak ontstaan waar ik de draden van de diverse leds doorheen kan trekken.

Daarna wat binnenwerk gemaakt. De deur van de cockpit komt open te staan, maar ik heb hem zo gemaakt dat je hem nog gedeeltelijk kan zien tussen twee wanddelen.

Daarna de bedden gesneden en een binnenwand gemaakt van doorzichtig plastic, waar dan verlichting achter komt.

Met de lampen allemaal aan, zou het raar zijn als er geen bemanning te zien is. Dus heb ik vier figuren uit mijn voorrad gekozen, die ik tot Star Trek standaard zal moeten verbouwen. En de spareparts-bak leverde ook vier stoelen die over gebleven waren uit de Traumaheli-kit.

Er hangen twee stoelen aan de wand in de ruimte bij de deur. Dus twee stoelen in tweëen gesneden en wat strip toegevoegd. Dan krijg je opgevouwen stoelen die aan de wand kunnen.

In de cockpit de twee andere stoelen, die wel iets meer body gekregen hebben.

Een begin van de dash.

Want daar moest alvast een led in.

En een andere led in de bewakingsmonitor van de medische staf.

En de landingslichten hebben ook hun (kleine) leds gekregen. Hier komen straks bewerkte lenskappen overheen.

Alle ruimten waar leds komen te zitten zijn zwart geverfd tegen het doorschijnen. En de vloer heeft vast een laagje grijs gekregen.

En tot slot heb ik een beginnetje gemaakt met de onderdelen voor de gondels met de warp motoren.

Ik zit intussen wat te klooien met de decals. Ik was van plan ze zelf te printen. Dat gaat voor een groot gedeelte wel goed. Maar de rode kruizen en belijningen komen nogal vlekkerig uit de printer. Op gewoon papier gaat het goed, maar op de decalsheets pakt het niet fraai uit. Als iemand een tip heeft dan hoor ik die graag (decals laten printen is natuurlijk een optie, maar ik wil het nog niet opgeven

)
Tot de volgende...