Aha, ik snap wat je bedoeld. Ik denk echter dat ik deze na het nemen van de foto nog weggewerkt heb, of dat het toch een bepaalde lichtinval is geweest, want je ziet er nu hopelijk niets meer van.
Het heeft even geduurd, maar beetje bij beetje komt deze verder. Allereerst heb ik hem geel gespoten. Naar mijn mening klopt de kleur prima zo.

Vervolgens heb ik de cockpitramen aangebracht. Dit was echt nog een heel gedoe. Om de ramen zit namelijk een zilveren randje. Met behulp van een sjabloon heb ik een stukje zilverkleurige decal van Authentic Airliner Decals uitgeknipt en als ondergrond van de ramen aangebracht. Dit zelfde kunstje heb ik ook al eens bij de AN-140 gedaan. Het is wel allemaal passen en meten aangezien het geen gemakkelijke vorm is. Uiteindelijk is dit het resultaat.

Daarna konden de motoren gelijmd worden (eerst de leading edges en exhausts geschilderd). Dit was ook nog een gedoe. Volgens de instructies moesten de motoren in elkaar klikken door de romp heen, maar dit werkte niet echt, waardoor er één motor lager hing dan de andere. Uiteindelijk heb ik door het wat af te knippen goed gekregen.

Vervolgens op zijn pootjes gezet. Ook de leading edges geschilderd en wat verwering aangebracht.

Dan kunnen de eerste decals erop. Dat ging verder zonder al te veel problemen. Voor de ramen ik heb een decal sheet voor ramen van een Tu-154 van Authentic Airliners gebruikt. Deze ramen zijn nagenoeg identiek aan die van de Learjet.

En dit is de status op het moment.

De stuurboord zijde moeten nog decals krijgen, er moeten nog diverse antennes (inclusief nog een draadantenne) gemaakt worden en her en der nog wat verwering en dingetjes bijwerken. Met een beetje mazzel volgende keer de eindfoto's!