Nou ben ik helaas wat foto's van tussendoor kwijt, maar dat valt allemaal wel mee.
Na de laatste update is er wat gespoten en gedecalled.
Om te beginnen een laag primer, gevolgd door een laag zwart. En dan bedoelen we niet zwart-zwart, maar niet-van-zwart-te-onderscheiden-zwart.
De bouwinstructies vragen om een mengkleur, en omdat ik het lumineuze idee had om het paars en goud te gaan spuiten omdat dit weer 4 lagen
decals scheelt, heb ik daartoe de voorgeschreven kleurtjes aangeschaft. Met andere woorden: Mr.Color enamels, en Mr.Color CR02.
Dat is dan weer geen echte verf maar meer een pigment.
Stap 1: men menge 90% Mr.Color 02 Black met 10% Mr.Color 06 Green. Dat heeft dus eigenlijk visueel gezien weinig impact. Daarmee is de
gehele kist gespoten.
En dan moet de eerste decal erop, want de paarse kleur moet daar weer overheen. Op het bovenste decal vel in de openingspost zijn dat de decals
linksonder. Een soort van sliert die begint bij de intake, over de hele rug heengaat en dan eindigt aan de achterkant van de vleugels. En dat dan
boven en onder. Hoewel de decals prima reageren op sol en set kost het best wel moeite om alles netjes over de detaillering heen te krijgen. Ik denk
dat dit niet overal even goed is gelukt. En graag had ik dus hier een foto van geplaatst. Helaas.
Daarna zijn er 2 flinke lagen gloss overheen gegaan. Decals plakken is leuk, maar daarna moet er masking tape overheen....
Vervolgens eerst maar eens de 3 kleuren paars gemengd met onze CR02 Magenta, Mr.Color 01 Wit en Mr.Color 06. Toen dat er eenmaal opzat
wederom een laag gloss erop, weer afplakken, en dan eroverheen met Mr.Color 09 Gold.
En dan ziet het er dus zo uit:

Meteen ook maar de airfix standaard meegnomen in hetzelfde kleurenschema. Er zijn verschillende decals geleverd met de naam van het
meiske erop, dus ook de standaard wordt voorzien van een naam-decal. En deze mag lekker glimmen.
Helaas zijn de kleuren niet helemaal zoals de decals de kleur hebben, maar omdat er geen decals met paars of goud worden gebruikt maakt dat weinig uit.
De mengverhoudingen kloppen toch echt....

En dan begint het leukste werk van een IdolM@ster. De decals. Geleerd van vorige modellen ben ik eerst maar eens begonnen met op de handleiding aangeven
welke bloemetjes bij welke decal horen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar je bent aan het vragen om problemen als je op de bonnefooi maar wat doet. En dit
kost al met al wel even een goed uurtje of 2. Het nummer op de bouwbeschrijving wijst naar 1 bloemetje. En sommige decals hebben er inderdaad 1, maar de
meeste hebben er 3 of 4 of 5 met uitschieters naar 2, 6 en 7.

Daarna alle decals uitgesneden en maar eens op volgorde gelegd zodat ze makkelijker terug te vinden zijn.

En na een stevig ochtendje decals doen, ziet de onderkant er nu zo uit.

Hier moeten er nog 2 op, dan is tie af. Kunnen we aan de bovenkant beginnen, maar omdat je het ding toch ergens moet vastpakken wil ik dat dit
echt goed droog is, voor een decal straks besluit mijn vinger leuker te vinden dan het model....