Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu do 14 mei, 2026 3:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2026 18:13 pm 
Admin
Admin

@ Tom, dank je wel! Niet iedereen kan dit soort projecten waarderen. Mensen kunnen oprecht boos worden als je aangeeft met bijv. een F-14 te beginnen en dat het de bedoeling is dat 'ie paars wordt. :P
Ik moet ook heel eerlijk zijn dat deze kit tot zover een hele bevrijding is, en je toch iets erg leuks er voor terug krijgt.

@ Jan, dank je wel!
Strips en modelbouw is op zich best te combineren, afhankelijk waar je interesse ligt is er een hoop aanbod.
Nu doe ik voornamelijk luchtvaart, maar dan heb je de keuze uit de klassiekers zoals Buck Danny, maar ook de nieuwere uitgaves zoals De Nachtuil, Edelweiss etc.
En er zijn decalsets verkrijgbaar voor Kuifje vliegtuigen, dus de mogelijkheden zijn vrij groot. :)

De voorderingen zijn niet heel spannend op het moment: another day, another (couple of) decal(s). :lol:
photo 629926

photo 629927

photo 629929
Qua sterretjes ben ik klaar op de bovenkant, er moeten alleen nog een aantal kleine stencils geplakt worden, en Miki's handtekening moet nog op de linker vleugel. Dan wil ik nog even goed controleren op de laatste luchtbelletjes, en dan kan ik door naar de onderkant!

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2026 21:29 pm 
Brouwer

Ik had deze verwacht in Lingen, maar u was er niet bij. Helaas maar 2 van de 3 musketiers aldaar aanwezig.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2026 22:29 pm 
Brouwer

Nu je dat zo zegt, heb ik er al twee gemaakt! Het was 'Nachtuil' wat me triggerde.
Nachtuil
photo 629958

En Tanguy
photo 629957

:lol: Soms schiet ik sneller dan mijn schaduw :lol:

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2026 19:30 pm 
Admin
Admin

@ René, klopt, ik mocht me dat weekend gewoon melden in de werkgelegenheidsgrot. Maar ik heb die dagen wel een beetje plaatjes kunnen plakken.

@ Jan, kijk, zie je wel! :D
Nu zijn de modellen uit dat soort verhalen niet zo uitbundig als de Idolm@sters, maar het idee is gelijk.
Zelf heb ik een poos terug de Ta-152 van Hauptmann Wulff gebouwd:
photo 400009

En na een aantal uurtjes per week decallen was de bovenkant zowaar klaar!
photo 630266
En zijn we begonnen aan de onderkant:
photo 630270
De groene strepen had ik tijdens één van onze donderdaagse bouwavonden aangebracht. Dit had ik beter thuis kunnen doen, omdat er nog luchtbellen onder de decals zaten en de boel die nacht op die manier is gaan drogen. Het resultaat was niet bijster geweldig:
photo 630268
photo 630267

Maar door de bellen door te snijden, en met een in Daco gedrenkt wattenstaafje plat te drukken/wrijven...
photo 630269
...heb ik de meeste toch weg weten te werken:
photo 630271
De delen van de decals die over de witte vlakken van de vleugel zitten moeten verwijderd worden, dit ga ik doen als de boel droog is.
Intussen moet ik ook alvast maar beginnen aan de bewapening die eronder komt te hangen, en ik zit al een beetje te bedenken welke Idolm@ster de volgende gaat worden.. Ik zit naar m'n 1/48 F-14D te kijken. :P

Nou, tot zover maar weer!

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]