Nou, we zijn van start!
De eerste decals zijn aangebracht, en we zijn begonnen met een stukje wit wat ik niet heb afgeplakt. Dit is namelijk de witte band over de rug, waar ook de naam van het karakter op dit toestel op staat.

En nu is ook weer te zien dat de kleur toch te donker en wat te blauw lijkt te zijn.
Nou ja, Kunnen we nu niet zo veel meer aan doen.
Ik ben wel blij dat er nagenoeg geen kleurverschil zit tussen het wit van de decal en de gespoten vlakken.
Het volgende decal was één van de 5 grootste decals die op de Flanker moeten komen; de groene strepen op de vleugels.

De lastigste plek voor deze decal is duidelijk te zien; het scharnier voor het vleugel-vouw mechanisme. Hier moeten we met geduld de boel insnijden om problemen te voorkomen, en het was me ook bijna gelukt om dit zonder scheuren te doen. Nou ja, intussen zie je er nauwelijks wat van terug.
Het decal steekt een aardig stukje uit over de achterrand van de vleugel, dus dat hebben we ook bij mogen werken. Dat is op de foto nog vrij ruw, dat wordt nog netter afgewerkt.

Het is ook te zien dat het decal over de witte vlakken komt, terwijl het wit volledig onbedekt moet blijven. Dit is op zich niet moeilijk bij te werken, men plakt een stuk tape over het deel wat verwijderd moet worden snijdt vervolgens met een scherp mesje langs de tape rand, alvorens de tape los te trekken.
Wie goed kijkt ziet ook dat het wit een heel klein beetje door schijnt, en ik was gewaarschuwd dat de decals nogal door zouden schijnen, maar tot zover valt het me mee in hoeverre dat het geval is.
En ja, de eerste paar sterretjes zijn intussen ook aangebracht, en er zullen nog vele volgen!

De verticale staartvlakken zitten er nog steeds los op trouwens.
Toen het decal op de rechter vleugel tot zover klaar was en aan het drogen was, zijn we naar de linker vleugel gaan kijken. Aan deze kant komt een afbeelding van Miki te staan, en deels overlappend komt er nog een decal met haar handtekening overheen. Om te voorkomen dat we straks 3 of 4 decals over elkaar heen hebben leek het me verstandig om het één en ander zo veel mogelijk te trimmen.
Allereerst hebben we de strepen uitgeknipt en over de vleugel gelegd.

Vervolgens hebben we Miki uitgeknipt en ook op de vleugel gelegd, en daarna afgetekend waar de groene strepen gekortwiekt kunnen worden.

Uiteindelijk nog even een kleine check gedaan, en de overlap zal op het moment vrij minimaal zijn...

...maar die foto houden jullie nog tegoed.
Tot zover!
Danny