Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu di 11 aug, 2026 13:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2026 16:13 pm 
Admin
Admin

@ Bert, dat valt best mee hoor. Ik gebruik met enige regelmaat de primer van Tamiya uit sproeiblik, en soms, als het nodig is ook de Tamiya verfjes.
Daarbij komt, de verf/blanke lak uit een airbrush zijn doorgaans heel fijn en worden in dunne laagjes aangebracht. Ik wilde, met 4 lagen decals, een stevige laklaag over de decals hebben om de boel te beschermen.
Dit was het resultaat na een laag clear van Mr.Hobby:
photo 633648
Beetje erg hoogglans, dat was nou ook weer niet nodig. Later is er nog een laag Semi-Matt van MRP overheen gegaan, en toen zag 'ie er zo uit:
photo 633647
Ja, ik weet het, de ventilator staat aan de verkeerde kant voor een windtunnel, los van het feit dat het hele 'tunnel' gedeelte er ook niet is.. :lol:

Op het moment zijn we al het vuurwerk aan het beschilderen, en ook dat is bijna klaar.
photo 633645
De oplettende kijker zal wellicht opgemerkt hebben dat er 2 raketten te veel liggen, dat heeft te maken met het gegeven dat ik nog niet helemaal voor ogen had hoeveel R-27R's (middelste rijtje) en hoeveel R-27ET's (rechter rijtje) ik wilde gebruiken. De 8cm raketbuizen zitten al definitief op hun plek.
photo 633646

Nou, dat was 'm voor nu. Ik denk dat de volgende update zomaar de laatste kan zijn van dit project.

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2026 22:18 pm 
Brouwer

Hoe meer raketbuizen, hoe beter.

Ziet er nog steeds imposant uit Danny.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2026 16:00 pm 
Admin
Admin

@ René, het complete plaatje is ook erg imposant!

Nou, deze kunnen we als af bestempelen. Na de laatste update heb ik eerst alle hardpoints aangebracht en volgehangen.
photo 633876
Ik wilde onder de centre-line aanvankelijk 2 R-27ET's (de lange variant die in de kit allemaal een IR kop hebben) hangen, alleen zorgde dat er voor dat mijn standaard niet meer paste.
Door de voorste te vervangen voor een R-27R (de korte variant die in de kit allemaal een Radar kop hebben), had ik genoeg ruimte voor de standaard en daarom ben ik uiteindelijk voor een 3-om-3 uitrusting gegaan.
De standaard heeft trouwens dezelfde witte kleur met de Crystal Emerald spikkels gekregen als o.a. de radome heeft.

Het allerlaatste agendapunt waren de laatste kleine en breekbare stukjes, zoals de pitotbuizen, antennes en andere sondes die nog ontbraken.

En toen was Miki helemaal af!
photo 633877
photo 633878
photo 633879
photo 633882
photo 633883

photo 633881

photo 633880
photo 633885
photo 633886

Mensen hebben me tijdens de bouw, zowel online als persoonlijk gevraagd of ik nog wel toerekeningsvatbaar ben, al scheel keek etc. en dat viel eigenlijk best mee. Ja, zo'n groot decalvel kan iemand af schrikken, maar persoonlijk heb ik het eigenlijk als vrij ontspannend ervaren. Een paar decals per dag, en dan heb je na een week al best wat gedaan.
Ik heb eigenlijk best zin om er dit jaar nog eentje te doen, echter heb ik verder alleen maar 1/48 kits liggen. :lol:
Ik heb verder een hoop plezier gehad van de bouw. Het was even puzzelen om een goeie basiskleur in elkaar te mengen, maar verder heb ik me prima vermaakt!
En ik moet ook zeggen, ik vind 'm wel cool geworden, en bij deze kit heb ik een keer kunnen zeggen; "Realisme, m'n...."
Afbeelding

Einde!

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2026 18:23 pm 
Brouwer

Juggernaut schreef:

Mensen hebben me tijdens de bouw, zowel online als persoonlijk gevraagd of ik nog wel toerekeningsvatbaar ben, al scheel keek etc. en dat viel eigenlijk best mee

Gelukkig mankeert de rest hier op het forum helemaal niets... :lol:

Mooi geworden man. Weer eens iets anders.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2026 21:49 pm 
Brouwer

Lekker mee doorgaan met dit soort kisten bouwen als je het leuk vindt!
Mooie bijzondere kist heb je er van gemaakt.

Op naar de Mirage 2000 :brouw:

Ps. Tip, in fantasie werelden kunnen straaljagers natuurlijk zonder piloot vliegen maar ik zou voor een volgende bouw als je weer een in-flight model maakt er een piloot inzetten, Maakt het net af :idea:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2026 22:51 pm 
Brouwer

:brouw: Dat is een mooie geworden. Chapeau! En zoals ik eerder al zei, de verkleuring van de motoren blijft nu mooi overeind tussen al dat decal-geweld. Well done!

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2026 19:11 pm 
Admin
Admin

@ Bert,
Dank je wel! Het is niet alleen niet historisch, het is ook nog eens totaal niet serieus. :P

@ Alex,
Dit was er eentje in de categorie 'verandering van spijs doet eten'. Aangezien ik ook vaak genoeg historisch (hysterisch) correct bezig wil zijn, was dit een leuke afwisseling.
Voor de Mirage zal ik rigoureus te werk gaan, omdat ik daar een Kinetic kit voor ga ge- dan wel misbruiken. De oude Monogram mal die Hasegawa heeft gebruikt voor deze kit is, met z'n opliggende paneel lijnen eigenlijk zonde om te gebruiken..

Oh wat betreft je tip qua pilootje, daar heb ik over nagedacht, maar de kit voorzag niet in een piloot, en ik voelde er weinig voor om er eentje in 1/72 aan te schaffen, aangezien je eigenlijk enkel het koppie nog enigzins zou gaan zien.

@ Jan,
Dank je wel! En je hebt inderdaad gelijk over de motoren. Het staat wel goed zo. :)

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2026 22:39 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Mooi werk Danny! Gefeliciteerd.

Groet, Jan

* Martin PBM-5A Mariner, Academy 12586, 1:72
* Vought Corsair II FAA, Revell 03983, 1:72;
Alle projecten bij elkaar:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2026 17:25 pm 
Admin
Admin

Dank je wel Jan! :brouw:

Ik weet alleen nog niet of deze op de ESM nou op de Japanse tafel moet komen, of niet. :lol:

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]