Heller en FrogIk trek nog een kleine jager van de stapel, dacht ik. Een klein, niet al te complex kitje als relaxte afsluiting voor de Franse groepsbouw voor mij. De volgende had ik in mijn handen:
Een Heller 1/72 Morane Saulnier MS406. Maar ik had geen acht geslagen op wat er met ballpoint op het doosje geschreven was.....(u voelt 'm al aankomen).
Er blijken maar liefst drie modelletjes in te zitten. Uiteraard de bedoelde Heller kit van de MS406. Eerste release uit 1965. Deze verpakking stamt uit 1979.
Maar ook nog twee Frog kits van de MS406! Laten we er eens naar kijken.
De Heller kit is echt prachtig gedetailleerd met een heel realistische mengeling van opliggende en inliggende details.
Het is een eenvoudig kitje, maar alle details zijn echt goed weergegeven.
En een keurig decalvelletje.
Dan de Frog kit. Daar heb ik dus geen doosje bij, want de kitjes zaten bij de Heller in. Ooit zo gekocht blijkbaar?
Dit is de verpakking van de eerste release uit 1963. Slechts twee jaar ouder dan de Heller kit dus. Maar wat een verschil in kwaliteit!
De romphelften. Vrijwel zonder detail.
En wat lompe onderdelen aan een rommelige sprue. De decals ontbreken. De handleiding ook. Maar die heb je toch niet nodig, en bovendien wel op internet te vinden. Maar wat een verschil met de vrijwel net zo oude Heller kit! Kom bij nooit meer aan met dat Heller slechte kwaliteit levert, zoals ik mensen wel eens hoor zeggen.
Maar jullie kennen mij. Hoe gaarder het kitje hoe leuker ik het vind. Dus ik ga er twee bouwen: een Heller en een Frog kit.