Ha, mooie kit met leuke uitdaginkjes!
Boxer schreef:
Wat is de basiskleur eigenlijk van de binnenkant?
Ja, daar is een hoop gedoe over. Ik kan geen definitief antwoord vinden.
De een zegt:
Het interieur was bij bommenwerpers en tweemotorige vliegtuigen in een zandgele kleur gespoten. In het Frans heet die kleur Chamois (naar de kleur van zeemleer). Dit is inclusief de binnenkant van wielkasten, motorkappen, flaps, etc.
Bij jachtvliegtuigen was het van buiten zichtbare interieur van de cockpit in een grijsblauwe kleur geschilderd, genaamd Bleu de Nuit. De overige interieurdelen in Chamois.
De ander zegt:
depending the period. Built before 12/39, interior area was "dark neutral color" ( blue grey for Breguet 69x, laté 298). After 12/39, cockpit areas were "nihgt blue" and another areas were "chamois" if they not exposed to corrosion agents(generally these area was not visible). Generally, the wheel wells receive the same color as underside, light blue grey. This is not specific to bomber but for all built french military a/c. (spécifications French Air ministry).
Dus kies maar wat uit!

Boxer schreef:
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? In de bouw beschrijving staat dat de diameter van de cilinders 13.4 mm moet zijn maar dan pas het nog niet.

Iemand suggesties om dit passend te krijgen?
Je leidinggevende heeft altijd gelijk!
Ik denk dat de resin motoren vrij exact de juiste diameter hebben, maar dat de motorkappen in spuitgietplastic veel te dik zijn. De perfecte oplossing zou zijn om de de motorkappen flinterdun de frezen. Maar dat is vrijwel onmogelijk. Ik zou gewoon de diameter van de motoren met schuurstick of vijl terugbrengen tot een passend formaat. Je verliest dan natuurlijk detail aan de buitenzijde, maar ja.
Succes!