Hoi, hier mijn bijdrage voor de groepsbouw.
Ooit in een heel ver verleden al eens gebouwd maar naar een verhuizing van het Drentse platteland naar het Gooi genoodzaakt te moeten verdwijnen in het grote grijze ronde archief.
Paar maanden geleden zag ik deze kit voorbij komen voor een zacht prijsje op Marktplaats.
En toen ik zag dat er een Franse versie mee gebouwd kon worden was de keuze gemaakt om mee te doen met deze Franse Buddy build.
Short Sunderland Mk IIIDe Short S.25 Sunderland was een Britse patrouillebommenwerper, ontwikkeld en gebouwd door Short Brothers voor de Royal Air Force (RAF). Het toestel ontleent zijn dienstnaam aan de stad en haven van Sunderland in Noordoost-Engeland. Ontwikkeld parallel aan de civiele S.23 Empire vliegboot, het vlaggenschip van Imperial Airways, werd de Sunderland speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de vereisten van British air ministry specificatie R.2/33 voor een lange afstand patrouille / verkenning vliegboot om te dienen bij de Royal Air Force. Zoals ontworpen, diende het als opvolger van de eerdere Short Sarafand vliegboot.
Het deelde verschillende overeenkomsten met de S.23, had een meer geavanceerde aerodynamische romp en was uitgerust met verschillende offensieve en defensieve bewapening, waaronder mitrailleurkoepels, bommen, luchtmijnen en dieptebommen.
Bron; WikipediaDe KitDe mooie boxart
InhoudDe plastic sprues.
De clear parts.
Zelfs een setje photo ets onderdelen. Dat wordt weer een uitdaging voor m'n grote vingers
De decals.
De bouwbeschrijving. Ziet er allemaal wel overzichtelijk uit zo op het eerste oog. We gaan het zien.
De versie die ik dan gaat maken. Ik denk dat ik als verfmedium de flesjes van MRP ga gebruiken hiervoor.
Bron;www.anciens-cols-bleus.netSucces allemaal,
Eddy