Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2022 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Beste bouwers

Dank jullie wel voor de reacties onder mijn bouwverslag van de Bloch. voor mij tweede project heb ik voor de Mirage 3E
gekozen. de mallen zijn van Kenitic terwijl de verpakking van Heller afkomstig is. uit de kit kunnen twee versies worden
gebouwd, de multirolsversie of de fotoverkenningsversie.

Bron Wikipedia

De Mirage IIIE vloog voor het eerst in april 1961 en was de multirole aanvalsversie van de oorspronkelijke onderscheppingsjager. Het toestel was op diverse punten verbeterd, kon meer interne brandstof bevatten, had een Thomson CSF Cyrano twinmode lucht/grond-radar en een radardetectieontvanger. De eerste van de 192 door de ALA bestelde toestellen van dit type werden in 1964 operationeel. Van de IIIE-versie werden totaal 763 toestellen gebouwd voor export naar andere landen.

De Mirage IIIR was de fotoverkennerversie die in een productielijn van vijftig stuks voor de ALA werd gemaakt. Het toestel was gebaseerd op het IIIE-airframe en IIIC-avionica. Het toestel was niet uitgerust met radar en bewapening maar had een aangepaste neus met vijf Omera-camera’s. In een later stadium werden 20 van deze toestellen als Mirage IIIRD’s op de IIIE-standaard gebracht.


photo 571626

betere foto's volgen.

Gr. Martin


Laatst bijgewerkt door Woodland.86 op wo 28 dec, 2022 23:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2022 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Dat ziet er uit als een mooie kit, Martin. Maar inderdaad wel met veel onderdelen.
Als je denkt dat je nog niet aan deze kit toe bent, kun je hem natuurlijk opzij leggen en eerst een paar eenvoudiger modellen bouwen.
Of je kunt je afvragen: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Volgens mij is dat dat het model niet zo mooi wordt als je zou willen en/of dat je je bouwplezier verliest. Dat zou jammer zijn, maar op geen enkele manier een ramp.
Maar die keuze is aan jou.

Ben benieuwd!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Maar als dit een mooie kit is met ingegraveerde paneellijnen etc, dan zou de pasvorm toch ook behoorlijk moeten zijn?
Dus dan zou je je er geen buil aan kunnen vallen als je netjes de handleiding volgt.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Huib2 schreef:
Dat ziet er uit als een mooie kit, Martin. Maar inderdaad wel met veel onderdelen.
Als je denkt dat je nog niet aan deze kit toe bent, kun je hem natuurlijk opzij leggen en eerst een paar eenvoudiger modellen bouwen.
Of je kunt je afvragen: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Volgens mij is dat dat het model niet zo mooi wordt als je zou willen en/of dat je je bouwplezier verliest. Dat zou jammer zijn, maar op geen enkele manier een ramp.
Maar die keuze is aan jou.

Ben benieuwd!


Dank jij wel voor jou reactie Huib2, ik heb een PB'tje gestuurd.

Gr Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2022 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
markie schreef:
Maar als dit een mooie kit is met ingegraveerde paneellijnen etc, dan zou de pasvorm toch ook behoorlijk moeten zijn?
Dus dan zou je je er geen buil aan kunnen vallen als je netjes de handleiding volgt.


Dank jij wel voor jou reactie Markie, klopt het is een zeer verzorgde de kit, bij het controleren van de onderdelen, merkte ik
Wel op dat in ieder geval twee drukpunten, verhoogde rondjes op het plastiek, op de buitenzijde van de luchtinlaat zit, deze
zal ik om hem netjes aan de romp te bevestigen glad moeten schuren.

Ik ben benieuwd naar hoe de passing van de kit is en of Kinetic voor herhaling vatbaar is, of niet.

gr Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2022 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Woodland.86 schreef:
Ik ben benieuwd naar hoe de passing van de kit is en of Kinetic voor herhaling vatbaar is


Het is toch een Heller kit en geen Kinetic?

Veel Heller (andere modellen ook) kits hebben aandacht nodig, het heet niet voor niets HELler.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2022 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
tsjopper bob schreef:
Veel Heller (andere modellen ook) kits hebben aandacht nodig, het heet niet voor niets HELler.

Nou, niet overdrijven, René. Heller heeft ook heel mooi gedetailleerde goed passende kits gemaakt.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2022 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
tsjopper bob schreef:
Woodland.86 schreef:
Ik ben benieuwd naar hoe de passing van de kit is en of Kinetic voor herhaling vatbaar is


Het is toch een Heller kit en geen Kinetic?

Veel Heller (andere modellen ook) kits hebben aandacht nodig, het heet niet voor niets HELler.


Goeie avond Tsjopper Bob

dank jij wel voor jou reactie, - oudere - modellen van Revell vragen ook aandacht maar als zij eenmaal gebouwd zijn, zijn het
vaak wel mooie modellen. wat ook typerend is aan Revell, is dat zij mallen van Zvezda, ICM, Special hobby gebruiken of de
onderdelen word door een andere fabrikant geleverd, terwijl Revell de kartonnen verpakking levert.
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat ik een Heller had gekocht, maar toen ik de kit open maakte vond ik een enkel, vol gepropte
zak met spreus. handig is anders. maar de onderdelen zijn gedetailleerd. waarop ik op onderzoek uit ben gegaan en op de
website van Scalemates en blijkt dat Kinetic de onderdelen heeft geleverd en Heller alleen de verpakking en waarschijnlijk
ook de decals.

https://www.scalemates.com/nl/kits/hell ... d--1429067

Gr Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2022 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Goeie avond, hierbij de eerste foto's van de onderdelen van de Mirage

photo 572086

photo 572084

photo 572088

photo 572092

photo 572093

photo 572097

Op de laatste foto, is goed een drukpunt te zien, vermoedelijk geeft deze later een passingsprobleem, als de luchtinlaat,
aan de romp moet worden bevestig. binnenkort maar eens opzoek te gaan naar schuurstokjes.

---

Zou ik in het kort nog iets mogen zeggen?, ik vind het erg lastig om mijn bouwverslag goed bij te houden, dit komt door dat
ik een lichte vorm van autisme heb, waardoor ik mooi en minder mooie dagen, op de minst mooie dagen, kost reageren op,
de reacties veel energie en lukt bouwen ook gewoon niet.
Wel lees ik alle reacties en probeer ik de tips en trucs dat er wordt gegeven mee te nemen.

Gr, Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mirage 3E 1/48
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2022 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
PS.

Bron; Instagram pagina van Sr_models

photo 572099

Bron 2; modelbouwer en fotograaf, Sr_models

Dit is niet mijn model of foto, maar ik gebruik de foto als inspiratie.

Op instagram vond ik de pagina van Sr_models, de modelbouw is bezig met een Mirage 3, 1/72 en gebruikt een bijzonder,
verweer techniek, om met een soort fijnschrijver, stipjes op het model aan te brengen en deze met een kwast deze uit te
Vegen. alleen weet ik niet of Sr_models, het model eerst heeft gelakt of dat hij dit pas doet na het verweren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement