Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Die dikke nokken zouden er volgens mij af moeten inderdaad. Maar die kleinere nokjes aan de zijkant, vallen die niet in de romp?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
markie schreef:
Die dikke nokken zouden er volgens mij af moeten inderdaad. Maar die kleinere nokjes aan de zijkant, vallen die niet in de romp?


Dank jíj wél Markie voor jouw reactie,

photo 567541

Hopelijk is het goed zichtbaar, maar dit een van de twee
Knopjes. Aan de andere zijde zit op bijna de zelfde plaats,
Ook een knopje.

Ik ben vergeten om eerst, de vleugels van de overtollige,
Restjes plastiek te ontdoen, passen en met een, vijltje,
De knopjes aan te pakken.

Gr. Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik denk dat die knoppen in de vleugel zullen wegvallen. Al een proefpassing geprobeerd met een paar knijpers of klemmen erop?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
markie schreef:
Ik denk dat die knoppen in de vleugel zullen wegvallen. Al een proefpassing geprobeerd met een paar knijpers of klemmen erop?


Goeie avond Markie, dank jij wel voor jou antwoord en het mee denken.
de bouwinstructie geeft aan dat de vleugels over de steunbalk moeten worden geschoven, om zo aan de
Romp te worden gemonteerd. de knopjes zijn te groot om de gemonteerde vleugels over de steunbalk te
Schuiven.

photo 567547

Na wat te hebben gepuzzeld, is het gelukt om de vleugels netjes aan de romp te bevestigen.
daarvoor heb ik eerst de bovenzijde van de vleugels aan de romp en steunbalk bevestig om erna de onderzijde van de
vleugels, aan de bovenzijde, romp en steunbalk te bevestigen.

photo 567548

wat rest is een klein strookje plastiek. wat veroorzaakt is, door dat toch de vleugel helften, zelfs met de knijpers, toch
wat zijn verschoven. zelf vind ik dit niet zo erg, omdat de Bloch een leer project is.

Gr Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 195
Persoonlijk denk ik dat het handiger was geweest eerst de vleugelhelften netjes op elkaar te lijmen om deze daarna om de steunbalk te schuiven.
Mocht het dan niet passen had ik de steunbalk aangepakt, want de vleugels zie je immers, de balk niet.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
RN.VV schreef:
Persoonlijk denk ik dat het handiger was geweest eerst de vleugelhelften netjes op elkaar te lijmen om deze daarna om de steunbalk te schuiven.
Mocht het dan niet passen had ik de steunbalk aangepakt, want de vleugels zie je immers, de balk niet.

Groet,


Goeie avond RN.VV

Dank jij wel voor jou antwoord, daarmee ben ik met jouw eens. Om de steunbalk aan te pakken, echter was ik er bang,
Voor dat ik de romp zou beschadigen of dat ik de balk zou breken, als ik de balk onderhanden zou nemen.

Gr. Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2022 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nette vorderingen, de houtkleur van het interieur is goed geslaagd. Ik las datje wat problemen hebt met het verschuiven van onderdelen tijdens het drogen. Zelf gebruik ik sinds enige tijd Tamiya "extra thin" lijm, dit droogt erg snel met een goede hechting. Wellicht helpt dit tegen het verschuiven.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Shake schreef:
Nette vorderingen, de houtkleur van het interieur is goed geslaagd. Ik las datje wat problemen hebt met het verschuiven van onderdelen tijdens het drogen. Zelf gebruik ik sinds enige tijd Tamiya "extra thin" lijm, dit droogt erg snel met een goede hechting. Wellicht helpt dit tegen het verschuiven.

Gr. Sjaak


Goeie avond Sjaak, dank jij wel voor jou reactie, klopt de vleugels zijn wat verschoven toen ik deze aan de romp monteerde.
maar komt door mijn onkunde en ik ben vergeten om de onderdelen eerst goed droog te passen om na te gaan of alles netjes
paste, zeker omdat elke onderdelen restjes plastiek heb.

Dank jij wel voor de tip voor de lijm, deze neem ik voor het volgend project zeker mee.

Met vriendelijke groet Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2022 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Goeie avond, de afgelopen week heb ik de Bloch voorzien van kleur. wel vond ik het lastig om informatie over het toestel te,
vinden, zeker over welk zand geel, lichtblauwe kleur kloppend kon zijn. daarop heb ik besloten om mijn gevoel te volgen,
wat misschien niet 100% kloppend is met de werkelijkheid.

Voor de bovenzijde heb ik zandgeel van Revell - 16 - waarnaast ik voorzichtig, zeker niet te veel, met groen-grijs enkele
strepen het geschilder en de onderzijde voorzien heb van lichtblauw 56.

Tot zover ging het goed en ben ik tevreden erover. alleen heb ik de fout begaan om de instructies niet te serieus te nemen,
En dacht ik dat een stuk van de cockpit vloer gewoon kon blijven, in de instructies werd aangegeven dat deze moest,
worden verwijderd omdat Smer voor de glazen sectie, een nieuwe doorzichtige vloer met twee zij onderdelen hebt mee,
geleverd.:roll:
Toen liep ik vast.

photo 568477

photo 568476

Op deze foto, zie jij, dat ik de vloer - die ik eerst niet heb weg gehaald voorzichtig, met een mesje hebt weten los te snijden,
zo ver ging het goed, tot ik tot de ontdekking kwam dat er een stukje over was, hierop heb ik hem voorzichtig willen weg
veilen, maar dit was niet zo goed idee, door de lichte druk van mij, raakte de romp op de rug, bij de vleugels los.

photo 568478

voor nu stop het, tot ik de moet weer heb gevonden om door te gaan of een oplossing heb gevonden, om het strookje
rest plastiek weg te halen, zonder de boel kapot te maken.
tijdens de montage va de romp ben ik zuinig geweest met lijm, waardoor ik al eerder problemen hebt onder vonden, dat
de romp op bepaalde plekken los ging.
het was een bewuste keuze om juist niet te veel lijm te gaan gebruiken.

Gr. Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 0:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Martin,

Bij dit soort calamiteiten op schaal is het vooral verstandig even goed te bekijken hoe je dit het beste kunt herstellen. Met een beetje bedachtzame aanpak komt het dan meestal goed.
Volgens mij heb je het hele toestel niet al te zwaar in de lijm gezet en zit er her en der nog wel een naadje waar je wat dunne lijm in kunt laten vloeien. Zo ook bij je los gekomen deel.
De verbinding een beetje open houden, dunne vloeibare lijm ertussen b.v. van Tamiya en meteen aandrukken.
In het ergste geval moet je nog wat schilderwerk bijwerken maar als je voorzichtig te werk gaat, zal dat beperkt blijven.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement