Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
mr.vdh schreef:
...wel jammer dat ze dit soort kits in van dat lelijke blauwe plastic gieten.


Vaak in de kleur die het toestel moet worden inderdaad, blauw over blauw is dan ook prima. De oude Matchbox hoefde je vroeger niet eens te schilderen, die kwamen in 2 of 3 kleuren.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
An American Frenchie :brouw: . en wat voor een....een corsair

De Fransen hebben volgens mij ook nog met een van de vele versies Hellcats gevlogen van Yanks.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Dank weer voor alle reacties.

Ik merk dat ik iets te snel van stapel ben gelopen met dit model. Mijn intentie was om te zien of de fotografie goed zou uitpakken en of ik eens plezier kon beleven aan een bouwverslag, echter is dat ten koste gegaan van mijn netheid en perfectionist als ik ben, kan ik daar maar lastig mee omgaan. Ik ben de laatste tijd dus meer bezig geweest met het herstellen van kleine foutjes dan dat er echt enorme voortgang is geweest.

Nadat de vleugels bevestigd waren, was duidelijk zichtbaar dat e.e.a. niet mooi aansloot. Dat heb ik eerst maar eens onder handen genomen:

photo 565399
photo 565400
photo 565401
photo 565402

Daarna de wilebakken gekleurd en de achterzijde van de pit grotendeels afgemaakt:
photo 565403
photo 565404
photo 565407

Wielbakkleppen gespoten (kleur op de foto is totaal anders dan in het ech:
photo 565405

Pylons gemonteerd (lijmresten worden nog verwijderd) en hier is aan de binnenzijde van de wielbakken goed zichtbaar dat ik stukjes vergeten ben...:
photo 565412
photo 565408

Omdat de boel straks afgeplakt gaat worden, heb ik bij de motorgondel en de intakes in de vleugel alvast de randjes blauw geschilderd. Ook bij de motorgondel binnenin is zichtbaar dat het potje interior green nog 'n keertje open moet:
photo 565409

En als kersje op de slagroomtaart een begin gemaakt met de wieltjes:
photo 565410

Naast het slopen van mijn twee glazen canopy onderdelen hoop ik dat ik nu alle foutjes gevonden heb :roll:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 13:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat heb je gedaan met je canopy dan?

P.s. en terecht dat je hem nu netjes gaat afwerken.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Je gaat lekker vlot, Peter. Voor de wielkasten heb je Interior Green gebruikt, is Gloss Dark Sea Blue niet meer voor de hand liggend bij een laat type Corsair?
Bij later gebouwde marinetoestellen werden de wielbakken in de regel meegespoten in de onderkantkleur.
Is geen must natuurlijk, er is de nodige variatie geweest in primerkleuren. Ik denk dat er wel kleurenfoto's van zijn omdat er tot in de jaren 60 mee gevlogen is door de Fransen.

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Paulus de Boskabouwer schreef:
Voor de wielkasten heb je Interior Green gebruikt, is Gloss Dark Sea Blue niet meer voor de hand liggend bij een laat type Corsair? Bij later gebouwde marinetoestellen werden de wielbakken in de regel meegespoten in de onderkantkleur.

Gr. Paul


Ik heb hier naar gezocht (mede onder druk van Markie, die de lat voor mij blijkbaar hoger legt dan voor zichzelf :lol: ) maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik heb wel andere modellen gevonden, waar de wielbakken eveneens interior green waren gespoten. Ik sta zeker open voor een kleurwijziging, maar ik kan zelf geen enkele goede referentiefoto vinden.

Hetzelfde geldt voor de juiste kleur blauw. Ik zie heel veel donkerblauwe exemplaren, maar Dark Sea Blue is veel grijzer dan de kleuren die worden afgebeeld... Italeri geeft Blue Angels Blue als kleurkeuze, maar het voelt niet goed. Ik vind Navy Blue van Gunze H54 veel beter passen, maar weet ook niet zeker of dat correct is...

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, zo is Markie! Maar denk eraan, hij spreekt je aan op je eigen niveau. Als ie strenger is voor jou dan voor zichzelf, vindt ie jou de betere bouwer. :wink: :lol:

De discussies over kleuren zijn leuk en nuttig, maar blijven eindeloos natuurlijk. Als ik er na lang zoeken en studeren niet uit kom hak ik op een zeker moment maar zelf de knoop door en kies iets wat geloofwaardig lijkt.

Maar tof, dat je als puntje bij paaltje komt toch voor kwaliteit gaat, en er iets mooi van maakt.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo Peter,

Je hebt er goed de gang in…! Velgen en motor vindt ik mooi geworden. Ik heb zelf de Corsair Nightfighter gemaakt uit de Korea periode.
Daarbij had ik net als bij de eerdere Corsairs de wielbakken ook groen gemaakt. Ook ik kreeg dezelfde vragen/ opmerkingen over de kleur.
Ik heb die bakken uiteindelijk ook in het gloss sea blue geverfd.
In het boek van squadron signal In Action vond ik de afbeeldingen daarvoor.
Bij deze kit had ik dezelfde problemen met het passen.

Succes verder en doe vooral wat jij mooi vindt!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik probeer iedereen gewoon naar zon hoog mogelijk niveau te pushen. Dat heeft bij mij geen enkele zin, want ik ben gewoon een gemankeerde hobbyist, maar bij Peter des te meer, want die heeft al prachtige modellen afgeleverd in een ver verleden.

Met andere woorden, ga zo verder Peter.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Die wieltjes zien er echt fantastico uit :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement