Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 7:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Nou DJ...dat is puik werk :shock: wat je hier laat zien.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Strak werk hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2022 22:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor de reacties iedereen! :)
markie schreef:
... Maar goed ook, want je hebt het originele kleurtje wat je erop hebt gespoten ook vast niet meer :mrgreen:

Normaal gesproken zou dat inderdaad het geval zijn geweest. Deze keer heb ik echter de verf in een potje gemixed en doordat ik een aantal keren achter elkaar niet helemaal tevreden was met het kleurtje dat ik had gemengd zit er dus nogal tamelijk veel in dat potje. Ik kan met een gerust hart nog twee Cougars bouwen en met dit exacte kleurtje spuiten. :mrgreen:
Shake schreef:
Precies waar ik ook altijd bang voor ben als ik een kleur meng! Alleen slaag ik er altijd in om daarna die kleur toch weer nodig te hebben

Die ervaring heb ik ook. Ik weet vrijwel altijd nog wel welke kleuren ik heb gebruikt en ongeveer in welke hoeveelheden.
Shake schreef:
Je tempo ligt overigens ook hoog, zeker met de aanpassingen die je hebt gedaan.

Ik weet niet wat het is met dit soort groepsbouwen, maar op de één of andere manier werkt het gewoon heel aanstekelijk. Ik had vooraf al veel van het uitzoekwerk gedaan waardoor ik meteen los kon, soms beland ik na het starten van een model in een zekere flow en dan kan ik ineens iets in een maand bouwen. Het is bij mij meestal het ene of het andere uiterste: of ik bouw iets binnen een maand of twee, of een model ligt jaren in de lade van mijn bureau te wachten op mijn volgende willekeurige moment van motivatie/inspiratie. :lol:


Binnenkort weer een update (hoop ik).



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 17:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Update


Sinds de vorige update heb ik een aantal details geschilderd en twee decals geprint van het embleem met de slangenkop en de twee sabels er onder. Ook moest ik de raamstijlen van de cockpit bijwerken met een penseel. Ik had geprobeerd de ramen af te plakken met Vallejo liquid mask, dit werkte goed verders maar je kan er simpelweg geen strakke lijnen mee krijgen. Daarnaast moet ik zeggen dat het aanbrengen van de liquid mask veel sneller was dan tape maar dat het verwijderen juist extra veel tijd kost. Maar goed, de foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik moet nog een heel aantal details schilderen maar het model begint al mooi te lijken op het origineel, vind ik. :mrgreen:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtig model aan het worden dj. Ik ga ervanuit dat ik een compleet model kan gaan zien in Hurdegaryp.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Sjees DJ.... Ik zie je nog als jochie van 12-13-14 in Hurdegaryp binnenkomen met Knilles. 2 verlegen jochies die gebracht werden door papa. Inmiddels een eigen auto en moet je zien wat je hier aan het afleveren bent.

Petje af.....

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, dit is een ongelooflijk knap stukje vakwerk, DJ! Nu al bijzonder fraai....

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2022 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Heel strak spuitwerk en het glaswerk ziet er ook mooi uit schoon en glimmend uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2022 20:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt heren!
markie schreef:
Ik ga ervanuit dat ik een compleet model kan gaan zien in Hurdegaryp.

Ik heb er een klein persoonlijk doel van gemaakt om dat voor elkaar te krijgen. Of het gaat lukken is afwachten maar ik ga in ieder geval een goede poging doen, dat houdt mij ook gemotiveerd. :lol:
tsjopper bob schreef:
Sjees DJ.... Ik zie je nog als jochie van 12-13-14 in Hurdegaryp binnenkomen met Knilles. 2 verlegen jochies die gebracht werden door papa. Inmiddels een eigen auto en moet je zien wat je hier aan het afleveren bent.

Petje af.....

Dankjewel René, ik heb het vak van de brouwers op dit forum mogen leren. :)

Ik ben inmiddels al bijna 12 jaar lid van dit forum en daarmee ben ik zoals je weet zowat de helft van mijn leven al lid. Ik ben van deze Hummers gebouwd in 2010:

Afbeelding

Afbeelding



Naar deze Hummers, 12 jaar later gegaan:



Afbeelding


Afbeelding


De Ambulance en de TOW versie waren bovendien ook nog eens dezelfde Revell Hummers als die ik in 2010 al eens eerder had gebouwd. Tussen deze oude modelletjes en mijn huidige projecten zitten enorm veel leerzame projecten waarop ik steeds feedback heb mogen krijgen van mensen als jij. De evenementen, waarvan één jaarlijks georganiseerd door jou, houden dit forum een levendige plek waar mensen met elkaar in contact komen en elkaar inspireren, adviseren en complimenteren (is ook belangrijk :mrgreen: ). Ik ben voor al die dingen iedereen hier, maar zeker ook jou en enkele andere bouwers met wie ik over de jaren een band heb opgebouwd, dankbaar. :wink:

______________________________________________________________________________________


Hopelijk binnenkort weer een update. Bij gebrek aan decals en door falende pogingen zelf alle decals te printen ben ik terug gevallen op de 000-penselen. :)



D.J.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2022 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor deze mooie woorden.

:brouw:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement