Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2022 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Wat een mooi resultaat D.J! Goede verbouwingen en mooi strak schilderwerk, top!
Het verweren blijft een kwestie van smaak.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 21:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Het verweren van een model is een gebied waarin de modelbouwer wat artistieke vrijheid kan nemen. De verwering is afhankelijk van de bouwer in meer of mindere mate realistisch of iets wat over de top, een beetje impressionistisch. Zelf houd ik heel erg van lichteffecten en kleuren, daar zit voor mij altijd de meeste lol in wanneer ik iets bouw en het is ook waar ik het meeste op let bij de bouwwerken van anderen. Ik besteed liever 3 uren aan het high-lighten van ieder boutje op een 1/72 tank dan dat ik drie uren lang het bouwboekje volg om een model in elkaar te lijmen. Ik zie het bouwen soms ook wel eens als het veel tijd besteden aan een soort drie dimensionaal canvas voor kleuren. Bouwen is ook leuk, maar de artistieke kant motiveert me vaak meer. Genoeg geluld. :mrgreen:


______________________________________________________________________________________________________


Il est prêt!


'Wanneer is een model klaar?', het is een vraag die ik mezelf regelmatig stel. Zodra je begint met zelf details maken is het hek van de dam en een antwoord geven op die vraag kan dan ook een lastige aangelegenheid zijn, er is immers altijd nog wel een detail dat toegevoegd kan worden... Mijn antwoord op de vraag is daarom meestal dat een model klaar is wanneer ik alle details heb toegevoegd die ik toe wilde voegen en ook de details waarvan ik het strikt noodzakelijk vind dat ze op het model zitten. Dat punt heb ik gisteravond bereikt en dus verklaar ik hem gereed voor inspectie. :)


Sinds de vorige vier plaatjes is er niet bijzonder veel veranderd. De heli heeft een matte laklaag gekregen ter afwerking en nog een antenne achterop.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Het was een leuk project om aan te werken maar ook een erg uitdagende klus. Al met al ben ik tevreden met het eindresultaat en ben ik blij dat mijn collectie Nederlandse helikopters vergroot is naar drie stuks. (AB-412 SP SAR, BO-105)

Bedankt voor het volgen!



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
DJ, dat hest kreas dien.

T(j)opper. :brouw:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Knap werk. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Een juweel, DJ! Ik vind je afwerking weer subliem. Elk klinknageltje munitieus gehighlight! Als eerste afgeronde bouw van deze groepsbouw leg je de lat meteen goed hoog. :mrgreen: :brouw:
Heb je de laatste laag matte vernis met de kwast aangebracht? (Aangezien je raampjes nog zo prachtig glanzen)

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 22:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ongelooflijk mooi. Museumkwaliteit. Van harte!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt heren!
Huib2 schreef:
Als eerste afgeronde bouw van deze groepsbouw leg je de lat meteen goed hoog.

Ik vind het ergens ook wel leuk dat ik de eerste ben die zijn model gereed heeft haha, in vorige groepsbouwen was ik regelmatig de laatste of zelf te laat.
Huib2 schreef:
Heb je de laatste laag matte vernis met de kwast aangebracht? (Aangezien je raampjes nog zo prachtig glanzen)

Nee met de airbrush, ik heb alle raampjes nog een keer afgeplakt. Matte lak breng ik eigenlijk uitsluitend aan met de airbrush omdat kwasten lastig is. De raampjes zijn overigens niet perfect hoor. :)

Misschien vind ik nog een tweede bouwdoos in mijn stash voor deze GB. Er ligt in ieder geval genoeg op de stapel, een Sikorksy H-19 met Franse decals, een Allouette, een Dauphin maar die zou dan Amerikaans worden waarschijnlijk en een Gazelle met HOT raketten.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2022 6:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Echt fantastisch DJ! Hoewel ik wel snap wat sommigen zeggen over de zwaarte van de shading, ben ik zelf wel een liefhebber van lekker dik aangezette verwering. Ik doe het je sowieso niet na. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2022 7:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hij is prachtig geworden DJ, hele mooie detaillering in het model. Van de verlenging van het model zie je niets meer terug en als je het niet zou zeggen, zou het niet eens opvallen.
Heel mooi werk geworden zo.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2022 8:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Prachtig resultaat DJ. Was halverwege al zichtbaar dat dit een plaatje zou worden.

Eén opmerking/vraag. Het lijkt alsof de klinknagels aan de rechterzijde voorkant wél zijn ge-highlight, maar die aan de linkerzijde niet. Met name is dat verschil goed zichtbaar op de laatste foto en de derde foto van onderen. Misschien is het de lichtinval, hoor, maar ik was toch even benieuwd.

Verder natuurlijk een aanwinst voor de vitrine :brouw:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement