Net Paul een compliment gegeven over zijn cockpit. Die ziet er toch wat verzorgder uit dan de mijne.
Nadat ik enigszins tevreden was over de mijne, heb ik de romphelften gesloten. Ik lijm de romp vaak met dikke lijm uit een tube.
a) het duurt langer voordat het droogt en dat is handiger bij grotere lijmoppervlakken
b) het vult kleine kiertjes enigszins
Na droging zoveel mogelijk de lijmnaden opgeschoond. Een nog aan te brengen 'primerlaag' zal moeten uitwijzen of er nog wat herstelwerk uitgevoerd dient te worden. In ieder geval behoeft de neus wat bijpoets-werk. Vervolgens zaten er uitdrukpunten op de vleugels. Gelukkig aan de onderzijde, maar wil ze toch zoveel mogelijk wegwerken. Ze zitten wel op vervelende plekken, precies tussen een aantal ribben in. Met een punch-and-die set heb ik eerst de diameter opgemeten en vervolgens van dun styreen schijfjes geponst welke ik in de gaten gelijmd heb. Met een mesje heb ik ze zoveel mogelijk vlak gemaakt, nu resteert nog het wegwerken van materiaal tussen de ribben. Tussen de romp en de neus moest aan de bovenzijde een stripje ingelijmd worden om een dikke kier te dichten. Ook aan de achterzijde van de cockpitrand moest wat opvulling komen, dat moet ik nog bijwerken.
Ook heb ik wat materiaal aan de voorzijde van beide mitrailleurs weggehaald. Dat waren enigszins afgeronde stukjes plastic, daar waar toch echt wel iets van een mitrailleurloop te zien is. Die moet ik nog inlijmen. Ik ga me nu eerst concentreren op het glad maken van de ingelijmde styreen-stukjes.