Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2023 16:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Keurig opgelost die uitlaat, die van de Italeri kit zijn ook verschrikkelijk overigens maar wel iets beter nog dan deze van Heller.
Deef schreef:
Maar ik kan wel vast vertellen dat het interieur achterin gewoon blijft zoals het is. Daar vertrouw ik er wel op dat de kleine raampjes niks van het donkere hol gaan laten zien

Ik zie bij die van mij weinig tot niks van het interieur achterin, dus daar hoef je inderdaad geen zorgen over te hebben. :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2023 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
markie schreef:
Het lijkt wel een vissenkop :)
Hahaha ja dat dacht ik ook! Blub blub :lol:
mr.vdh schreef:
Ik zie bij die van mij weinig tot niks van het interieur achterin, dus daar hoef je inderdaad geen zorgen over te hebben. :)
Kijk, dat is een hele geruststelling, dankje! :mrgreen:

Voordat ik de zaag er in durfde te zetten vond ik toch nog wat om te doen en het zaagwerk nog even uit te stellen. Er kon nog het een en ander aan detail toegevoegd worden:

photo 573327

De rode pijltjes laten het eigenlijk allemaal wel zien. Controle glaasje, handgreep en diverse andere details. Ik vind het, en helemaal in deze schaal, altijd leuk af te wegen welke details wel, en welke niet terug te laten komen. Je kan natuurlijk onmogelijk alles 100% correct weergeven, maar sommige details zijn ook gewoon leuk om na te maken. Zoals de opening waar de brandstofvulopeningen zich bevinden. Op de bovenstaande foto links en rechts van de deuropening. De rechtse al uitgediept en een dop toegevoegd. De linkse moet uiteraard nog.

En ook de wielbakken mochten er al aan geloven, details toegevoegd en een paar paneellijnen gescribed:

photo 573324

En ja, toen was het zo ver! De zaag er in:

photo 573326

Zoals hierboven te zien is heb ik er voor gekozen de staart niet recht af te zagen. Op de manier waarop ik het heb gedaan hoop ik later profijt te hebben bij het bevestigen en uitlijnen:

photo 573325

Dat was 'm weer even! Tot de volgende! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2023 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk om te zien hoe - ondanks de voorbeelden - er toch ook weer een beetje een eigen draai aan wordt gegeven. Net als de reclame: een beetje van Maggi, en een beetje van mijzelf.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2023 0:21 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooie vorderingen Deef. De verbeteringen die je laat zien zullen later zeker van grote meerwaarde zijn. Ik kan mij wel goed vinden in wat je zegt over het kiezen van welke details je wel en niet toevoegt, dat is voor mij namelijk ook één van de leuke aspecten van deze schaal.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2023 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Knappe werken tot nu toe aan deze.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2023 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
:shock: :shock: :shock: Benieuwd hoe jij dit weer gaat aanpakken.
Hoe kom jij eigenlijk aan die schaaltekeningen?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2023 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Lekker bezig hoor!

Aan de resolutie te zien komen de tekeningen van internet en zijn nogal uitvergroot ;)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2023 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Fijne zaagwerken weer, Deef!
Hoe meer zagen, hoe beter. :brouw:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2023 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
tsjopper bob schreef:
Leuk om te zien hoe - ondanks de voorbeelden - er toch ook weer een beetje een eigen draai aan wordt gegeven. Net als de reclame: een beetje van Maggi, en een beetje van mijzelf.
Precies René, leuk dat je het opmerkt. De voorbeeldprojecten zijn een erg fijne guideline, maar vind het erg leuk om die van mij dan toch een beetje onderscheidend te maken :)
mr.vdh schreef:
Mooie vorderingen Deef. De verbeteringen die je laat zien zullen later zeker van grote meerwaarde zijn. Ik kan mij wel goed vinden in wat je zegt over het kiezen van welke details je wel en niet toevoegt, dat is voor mij namelijk ook één van de leuke aspecten van deze schaal.
Dankje D.J.! Inderdaad een leuk aspect van deze schaal, ik ben dat eigenlijk pas echt gaan beseffen sinds ik af en toe ook een 1:48 bouw!
Silenoz schreef:
Knappe werken tot nu toe aan deze.
Dankje Sil!
Wolf73 schreef:
Hoe kom jij eigenlijk aan die schaaltekeningen?
jeroen_R90S schreef:
Aan de resolutie te zien komen de tekeningen van internet en zijn nogal uitvergroot ;)
Inderdaad, deze heb ik na wat zoektermen via Google omhoog kunnen krijgen. Vervolgens zelf verschaald om op de juiste maat uit te komen. En ja, daar was de resolutie eigenlijk niet toereikend voor, maar goed genoeg voor het doel.

Ik ben er nu naartoe aan het werken de eerste spuitwerken te kunnen gaan starten. Maar ik wil dit een beetje efficiënt doen en maak dus eerst alle interieuronderdelen compleet.
Daar hoorde nog wat verdere detaillering van de cocpitachterwand bij, deze zit vast aan de fuselagehelften:

photo 573979

Het is niet veel, maar er is uiteindelijk ook niet veel meer zichtbaar van. Want grotendeels zitten straks de stoelen er voor:

photo 573980

photo 573981

Dan nog even met de middenconsole er bij:

photo 573983

photo 573982

De voorkant is wat mij betreft wel klaar voor de verffase zo.

Huib2 schreef:
Hoe meer zagen, hoe beter. :brouw:
Nou Huib, verheug je dan maar, het laatste klusje voordat ik met het spuitwerk ga beginnen is het inlijmen van de raampjes in de romp.
Deze wil ik vóór het spuiten al lijmen zodat ik zeker weet dat ze goed vast zitten en ik ze niet per ongeluk naar binnen druk verderop in deze bouw.
Wat heeft dat met zagen te maken zou je zeggen? Nou dat zie je de volgende update wel! :wink:

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2023 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Er mooi werk weer Deef, ben benieuwd hoe je de romp gaat verlengen.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement