Dankjulliewel voor alle leuke reacties!!
Huib2 schreef:
Het lijkt wel een nichtenkit!
Hahaha deze krijg ik nu niet meer uit mijn hoofd Huib!
Voordat de fuselage dicht kon had ik nog twee kleine dingetjes te doen.
Aan de achterkant van de motorbehuizing zit een uitlaat, en die heeft Heller gewoon als holle ruimte gemaakt.
Gewoon een gat in het plastic, daar kon wel wat inhoud aan gegeven worden.
Dus twee stukje Evergreen sheet gebogen, erin gelijmd (op zijn plek gehouden met wat posterbuddy) en zwart gespoten:

Het tweede klusje bedacht ik me ineens. De staart wordt langer, dus het zwaartepunt verplaatst naar achter.
Voor de zekerheid dus wat gewicht aan de voorkant toegevoegd. Bert attendeerde me er nog op dat het wellicht wat veel was, dus ik heb het landingsgestel er nog even onder getest.
Better safe than sorry:

Toen kon de fuselage dicht, na een laatste keer een wattenstaafje over de binnenkant van de raampjes gemaakt te hebben.
Terwijl de lijm aan het drogen was, ben ik nog wat detail aan de staart toe gaan voegen.
Een stukje plasticard, en de originele voetsteuntjes:

Werden toegevoegd aan de staart:

Zoals je hierboven kunt zien bovenop een buisje geplaatst als voorbereiding voor de antenne, en wat gaatjes geboord aan de onderkant als voorbereiding voor de antennesteuntjes aan die kant.
Het lampje dat Heller verzonnen heeft is flink wat kleiner dan in het echt. Een onderdeeltje uit de spares box bood de oplossing:

Aan de voorkant nog een gat geboord, zoals je op de laatste foto kunt zien. Dan was het voor nu wel even genoeg.
De rest van de details zal ik toevoegen als de staartverlenging compleet klaar is.
Nog even een plaatje van de cockpit in de gesloten fuselage om mee af te sluiten voor vandaag:

Tot de volgende!