Paul1970 schreef:
Veel sterkte voor jullie allemaal en succes met het verdelen van je tijd!
Uiteraard is modelbouw dan een bijzaak, al kan het je wat afleiding geven.
En zoals Huib al schreef: de kwaliteit heeft er niet onder geleden! Mooi ook hoe je de stappen weergeeft in je verslag.
Dankjewel Paul, wordt erg gewaardeerd!
D.J. en Ferry bedankt!
markie schreef:
Eerst in de matte vernis en dan pas met de olieverf spelen Deef? Is dat de logische manier en die ik het altijd fout?
Fout wil ik niet zeggen, uiteindelijk doen we allemaal maar wat toch
Maar het ligt een beetje aan de toepassing. Als je een pin/panellinewash doet wil je dat er alleen wash achterblijft in de inliggende details. Het moet dus goed kunnen vloeien, en de oppervlakte moet ook goed schoon te vegen zijn. Daarom doen we die vaak/normaal gesproken op een gloss vernis.
Bij een filter wil je dat er op het oppervlak ook daadwerkelijk iets achterblijft van wat je opbrengt. Als je het dan op een glos aanbrengt veeg je meer weg dan wanneer je het op een semi-gloss aanbrengt. Het oppervlak zuigt bij een semi-gloss/satin iets van het aangebrachte op, maar is met verdunner nog wel te bewerken. Je begrijpt dat als je het dan aanbrengt op matte vernis (zoals ik gedaan heb) het oppervlakte nog meer zuigt, en moeilijker te bewerken is. Vandaar dat ik het oppervlak eerst iets bevochtig met enamel thinner, dáár de stipjes op zet, en ze dan over het oppervlak uitstrijk met een bevochtigde brede kwast.
Maar dat is slechts mijn manier, waarvan ik ondervonden heb dat het voor mij werkt. Of het goed of fout is weet ik niet