Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2022 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Die raketten vallen wel mee, dat zijn hoofdzakelijk vliesjes.. Die laserpointer en verkenningspod... daar nog even over denken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2022 0:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Mooie start, Silenoz. Dat word een setje Rafales om van te snoepen. God man, wat krijg ik hier zin van om er ook een te gaan bouwen, :mrgreen: maar dan wel in 1/72 :brouw: :brouw:

Succes met de verdere bouw
Blijf Brouwen,
Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2022 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ga gerust je gang na de Mirages... persoonlijk vind ik deze 1 van de mooiste straaljagers qua lijnen.

Ik ga dan proberen een paar Mirages erbij te smokkelen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2022 2:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Dat is best nog wat frutselwerk op deze mini schaal, leuk! :brouw:

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2022 1:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik heb dit altijd al een geweldig toestel gevonden. Succes met deze kitjes, ik verbaas me eigenlijk steeds weer over de kwaliteit van deze 1:144 vliegtuigjes.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2022 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk om te zien dat je zo uitgebreid de aanpassingen benoemd en ze ook daadwerkelijk uitvoert. Er is toch een hoop after market spul kennelijk voor dit soort “beginnerskitjes”. Ik kan me zo voorstellen dat de resin-onderdelen er met het blote oog beter uitzien. Enkel door de vergroting van de foto zie je de oneffenheden.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2022 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
FokkerFan schreef:
Leuk om te zien dat je zo uitgebreid de aanpassingen benoemd en ze ook daadwerkelijk uitvoert.

Thx... het blijft een mini-minimodel, maar je kan toch maar proberen zo dicht als mogelijk bij het origineel te blijven

FokkerFan schreef:
Er is toch een hoop after market spul kennelijk voor dit soort “beginnerskitjes”. Ik kan me zo voorstellen dat de resin-onderdelen er met het blote oog beter uitzien. Enkel door de vergroting van de foto zie je de oneffenheden.


reteip9 schreef:
Dat is best nog wat frutselwerk op deze mini schaal, leuk! :brouw:


mr.vdh schreef:
Ik heb dit altijd al een geweldig toestel gevonden. Succes met deze kitjes, ik verbaas me eigenlijk steeds weer over de kwaliteit van deze 1:144 vliegtuigjes.
D.J.


Beginnerskitjes... brrr.. waarom denken de meesten dit over deze schaal? Ik bedoel deze heeft evenveel of meer stukjes dan een 1/72 kit... Zie bvb ook mijn verslag van de Su-27....
OK er zijn nog jaren 60 kitjes op de markt van bedenkelijke kwaliteit die dit idee voeden... maar de Revellkitjes van rond het jaar 2000, Trumpeter enz... hebben het toch naar een ander niveau getild denk ik

De resinstukjes zijn deels gegoten in een materiaal dat wolken bevat, waardoor veel lijkt alsof enz... en zoals bij de meeste resin delen heb je wel een beetje liefde nodig. Na de primer gaan wel nog wat werkpuntjes opduiken lijkt me.

Nu eerst de drie op hetzelfde niveau krijgen qua afwerking zodat ik alles een beetje in serie kan spuiten...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2022 12:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Begrijp me niet verkeerd Silenoz, ik weet heel goed dat deze kitjes / kits (mijn excuses voor het verkleinwoord) niet van een kinderlijke eenvoud zijn. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ondanks het kleine formaat de details vaak nog heel overtuigend zijn waardoor ze qua detail niet per sé onder doen aan veel van de 1/72 kits/kitjes. Los daarvan vergt het nog veel meer dan bij grotere schalen precisiewerk om kits als deze strak te bouwen en te upgraden met bijvoorbeeld eigen details. Ik heb dus juist meer bewondering voor dit soort projecten vanwege het formaat.

Wat betreft het beginnerskitje stigma; daar weet ik ook alles van. Velen kijken op dezelfde manier naar 1/72 zoals je weet. Persoonlijk ben ik van mening dat het gaat om wat een bouwer van een kit maakt. Een ieder die neerbuigend kijkt naar de kleinere schalen omdat het kinderlijk zou zijn heeft simpelweg te weinig verstand van de hobby en waarschijnlijk een breder algemeen gebrek aan verstandelijke vermogens.


Succes met de bouw, mijn oprechte aandacht heb je. :wink:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2022 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Zou het kunnen dat die associatie van "1/144 schaal kitjes zijn voor beginners" komt doordat ze door hun kleine formaat doorgaans goedkoper zijn dan modellen in grotere schalen. De fabrikanten werken het dan meestal zelf nog in de hand door daar dan ook startersetjes van te maken. Het ligt dus eigenlijk puur aan de marketing, waar inderdaad ook 1/72 kits dikwijls onder te lijden hebben. Het is dus de slimme modelbouwer die het stigma negeert en die "goedkope kitjes", die weinig plaats innemen, koop en er mooie dingen mee doet. :brouw: :brouw: :brouw:

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trio Rafales, 1/144
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2022 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Matti schreef:
Het ligt dus eigenlijk puur aan de marketing, waar inderdaad ook 1/72 kits dikwijls onder te lijden hebben. Het is dus de slimme modelbouwer die het stigma negeert en die "goedkope kitjes", die weinig plaats innemen, koop en er mooie dingen mee doet. :brouw: :brouw: :brouw:


Amen! Helemaal mee eens.

Ik heb als 1:72 bouwer bewondering voor een goed gebouwd 1:144-model. Ben ook erg benieuwd wat dit trio Rafales voor fraais gaat opleveren.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement