Het is even stil geweest, dit kwam doordat ik niet erg opschoot met het glaswerk. Er zat hier en daar wat hoogteverschil dat ik heb geprobeerd op te vullen met mr. surfacer 500. Door het drogen, krimpen, opnieuw aanbrengen en weer drogen toch wel een tijdrovend klusje. Zeker omdat er ook telkens gaatjes, veroorzaakt door luchtbelletjes, tevoorschijn kwamen.
Genoeg gejammerd, de foto's
.
Stukje vloer steekt uit, verholpen met voorzichtig schuren.
Met het nodige schuurwerk de hoogteverschillen weggewerkt. Helaas niet kunnen voorkomen dat er wat schuurkrassen op de ruiten ontstonden.
Hier was het nodig het deurframe vrijwel weg te schuren wat het risico op krassen natuurlijk vergrootte.
Gelukkig na wat schuren en polijsten toch weer een heldere cockpit.
Vervolgens de ontbrekende aandrijfas gemaakt en gepast.
Daarna wat pijpen aan de motor vastgezet....
....en toen de rotorkop afgemaakt.
Volgende stappen zijn het detail aanbrengen op de motor, daar loopt het nodige leidingwerk overheen, en daarna het landingsgestel en de andere grote delen. Ik vermoed dat de grootste hobbels nu wel genomen zijn.
Gr. Sjaak