tsjopper bob schreef:
Heb je ook overwogen om, net als bij de echte, er een los scherm achter te zetten en deze in de oranje kleur te schilderen? Bij mijn weten werd er een op maat gemaakt stuk transparant stuk perspex met doorzichtige oranje folie achter gezet.
Nee, daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht en lijkt me ook een stuk ingewikkelder dan het transparant oranje spuiten.
Verder geen opvallende vorderingen gemaakt, qua aandacht een beetje heen en weer gesprongen tussen de cockpit en de rotor.
Allereerst kwam ik erachter dat de gaatjes in de FOD roosters voor de luchtinlaten niet gelijk waren.
Het kost even wat tijd, maar dan is alles weer keurig gelijk.
De stuurknuppels en de achterste zitplaatsen aangebracht, volgende stap is het aanbrengen van de veiligheidsgordels en de voorstoelen, daarna kan de canopy erop.
Ik kwam erachter dat Heller, heel begrijpelijk, de rotorkop behoorlijk had vereenvoudigd.
Dit is de swish plate die ervoor zorgt dat de rotor gekanteld kan worden, de 3 staafjes hangen gewoon in het luchtledige als je de handleiding volgt, zie het onderste deel op de foto hierboven. Verder mist ook de anti torque link, die had ik over van een Revell F-16 neuswiel.
Best wel een behoorlijk verschil in diameter.
Eerst een gaatje geboord en dubbelzijdig tape aangebracht om de swash plate op zijn kop te zetten en te fixeren om zo de stukjes Albion buis goed uit te lijnen.
En vervolgens de anti torque link erop, zo lijkt het wat realistischer.
Tot de volgende update.
Gr. Sjaak