Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Je hebt wel gelijk hoor Tim, alleen ik wilo graag eentje af hebben voor deze contest. Ik heb slecht 7 euro betaald om toch te kunnen finishen, al moet hij er ook goed uit zien.
Toen ik mijn vorige bericht plaatste was de keuze eigenlijk al gemaakt. Weg lelijke scheidingslijn, welkom metallic rood. Zo gezegd zo gedaan, ik heb tot diep in de nacht het body geschuurd en voorbereid op de rode laklagen. Vanochtend heel vroeg eruit om nar de eerste laklagen een dryfit te maken:
Afbeelding
Ah, veel beter, ook passen de zwarte onderdelen mooi bij deze donkere kleur:
Afbeelding
En gelukkig past het bruine interieur er ook nog goed bij, scheelt weer extra werk vanavond :shock: :
Afbeelding
Inmiddels hebben de onderelen hun laatste lagen ontvangen en het ziet er smakelijk uit.
Dus nu als de sodemieter naar school en dan vanavond in elkaar zetten, lichtbronnen klaarzetten voor de foto's en schieten maar. Ik sta met de voorwielen op de finish, houden de 15 pk's het vol. Tot vanavond :wink:

Gerwin (die morgen de hele dag slaap in gaat halen :shock: )

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Gelukkig ga je hem afkrijgen. De rode kleur staat hem inderdaad erg mooi.

Ja, jij moet weer naar school he... mijn vakantie begon een week later :twisted: :twisted: :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 10:31 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
LOL, wat een toewijding... Maar ik hoop dat je het red, want je bent er nu echt bijna.

Dus uhhh... tot vanavond zullen we maar zeggen ;)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Whaaaaaaaaaaaaa let je even niet op dan heb Erwin 2 Dixi`s gebouwd een zwart wite en een rode :lol:

Maar inderdaad rood staat hem prima, dat zwart en wit was zo uhhh zwart wit , mischien was beige een betre kleur geweest dan dat wit?

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ronald Kok schreef:
Whaaaaaaaaaaaaa let je even niet op dan heb Erwin 2 Dixi`s gebouwd een zwart wite en een rode :lol:

Maar inderdaad rood staat hem prima, dat zwart en wit was zo uhhh zwart wit , mischien was beige een betre kleur geweest dan dat wit?

Ron

Wanneer ga je 'Erwin' nu eens 'Gerwin' noemen, Ron? :lol: :lol: :lol: :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 16:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Nu nog snel de eind foto's en Gerwin heeft het gered.
Hij heeft nog tot 0:00 uur de tijd ( eigenlijk tot 23:59).

Succes
Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo, dan eindelijk de eindfoto's, dus voor mij een punt achter dit project en achter haasten :lol: . Ik heb gekozen voor standaard foto's dus geen poespas, vanwege de tijd en de omstandigheden (weinig licht enzo). Hierbij dus mijn 6 eindfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben zelf aardig tevreden over het resultaat al zijn er nog wel dingen waar ik niet tevreden over ben. Gewoonweg omdat ik de ervaring niet heb, of door het tijdsgebrek bij dit project.
Dan de kit, het was geen hele moeilijke kit om te bouwen. Het was een Revell doos met moeilijkheidsgraag 4, dus ook niet de makkelijkste. Er waren een paar puntjes waar goed op gelet moet worden. Er zijn veel kleine onderdeeltjes die vastgeplakt moeten worden, maar dit is door kleine lijmvlakken bijna onmogelijk.
Ook was de achterwiel ophanging erg moeilijk om in elkaar te zetten. Zo moeilijk zelfs dat mijne met 1 wiel heel iets los komt van de grond. Jammer aan deze kit is het gebrek aan details onder de motorkap, maar met een beetje scratchen is dat zo opgelost.
Ik hoop dat jullie hem een beetje geslaagd vinden. Ik ga even rusten na een paar enerverende dagen modelbouwen :shock:
Tips zijn zoals altijd welkom. Zelf heb ik al ontdekt dat ik Cristal Clear nodig heb voor de raampjes. En ook dat ik een microboortje moet hebben voor de bougiekabels, anders is het zo'n gesmeer met lijm.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Ziet er zeker niet slecht uit Gerwin! Ik vind het een tof karretje geworden. Hoewel hij niet kan tippen aan de pk's uit mijn superbee :D

Voor die bougiekabels kun je ook gaten maken met een spijker of speld die bijna roodgloeiend verwarmd is. Zo druk je hem zo door het plastic heen.

Kris. (die benieuwd is wie de winnaar van deze bcc wordt)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 22:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Een mooie Dixi gepoetst en wel opgeleverd en ruim voordat de klok 12 uur slaat. Knappe prestatie Gerwin, het zit mentaal wel goed zou een mental coach zeggen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Mooi wagentje geworden Gerwin en gelukkig net voor de deadline afgekregen :D

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement