Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2005 1:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Antonin schreef:
@ron
Citaat:
Polijst eens je hele carroserie voordat je hem in de primer zet dan kan je nog zien waar er iets bijgewerkt moet worden omdat die plekken meestal blijven glimmen.

Hoe moet ik me dit voorstellen? Ik had net begrepen dat je het model in de primer zet en dan op een kwetsbare plamuurplek aflakt, om vervolgens de oneffenheden die er nog zijn te ontmaskeren.


Duh?

Het duizelt even.

Ok laat ik het zo zeggen.

Je verwijderd je gietnaden en daarna schuur je je hele model met waterproof korrel 600 of fijner.

Je hele model word dus mat van het schuren, al sje nu goed naar je model kijk en er zit nog evtueel een stukje gietnaad een deukje of kras dan glimmen die plekken meestal nog omdat het schuurparpier die plekken niet heeft geraakt.

Dan kan je die plekken nog bijwerken door middel van schuren en plamuuren (naderhand nog wel even de plamuur/putty schuren) en dan pas spuit je de primer erop.

99% dat je een strakke carroserie heb.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is dan het stukje wat jij bedoelde en anders hoor/lees ik het wel weer als je nog vragen heeft.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2005 1:28 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Nee, je hoort en leest niks meer want het is duidelijk :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2005 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Antonin schreef:
Nee, je hoort en leest niks meer want het is duidelijk :lol:


Ok en het maak niet uit hoor vragen staat vrij daar is het forum tenslotte voor.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2005 1:48 am 
Ron schreef:
Citaat:
En zodra je weer wat rust in je reet heb worden je modellen ook weer stukken beter :wink:

Een waarheid als een koe! :D
En:
Citaat:
omdat ik het altijd zonde vind (even grof gezegd) een model naar z`n klote word geholpen terwijl de brouwer het toch beter kan.

Helemaal mee eens! Ik had gek genoeg echt het gevoel dat het lekker ging, maar als ik hem nu na even niet gezien te hebben vastpak... :(
Ik zal hem echter keurig bijwerken!

Toch heeft dit karretje me heerlijk bezig gehouden de afgelopen week! Net als de onderzeeër "Kursk"!
Voor mij is het goed geweest. Wacht maar tot Wilko weer lekker in zijn brouwersvel zit! :twisted:
:lol: :lol: :lol:

De vier Formule-1 modellen b.v die nog staan te wachten zal ik ook pas pakken als de rust volledig is weergekeerd. En dat gaan superprojecten worden! En de Corvette C5 natuurlijk net zo!

Echter eerst verder met: De Arctic Corsair, de H.M.S. Victory, het Wehrmacht figuurtje, de DC-7C en de Telefonica Movistar Honda naast deze restauratie...maar voordat die af zijn kunnen we waarschijnlijk al weer lekker buiten vertoeven! :D En misschien wel de blaadjes al weer van de bomen zien vallen...
Dan zal ik ook mijn draai wel weer volledig hebben gevonden en dan...kan ik mezelf en jullie eindelijk eens echt tonen wat ik in me heb! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2005 18:35 pm 
Vandaag maar even wat moed bij elkaar geraapt om verbeteringen aan te brengen aan de MG die ik in 4 dagen in elkaar gezet had...was ook wel te zien!
Ik ben een beetje "losjes" bezig en ik vind het persoonlijk wel leuk zo. Hij is nog niet 100% af, maar we komen in de buurt! :D

Stel je deze auto als volgt voor: Hij is van iemand die oude auto's restaureert (hij heeft ergens een wieltje op de kop getikt; ligt op de bijrijderszitting) en die de zonnige kant van het leven ten allen tijde ziet...

Gedaan:
Voorruit zo goed mogelijk schoongemaakt. (met Revell Color Mix)
Teruggevonden hendeltje geplaatst.
Decals geplaatst...en een paar extra uit overblijfselen... :roll:
Antenne gescratched. (Hoe luister je anders Yorin FM?)
Vlaggetje aan de antenne gemaakt.

Let ook even op het grapje onder de motorkap! :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wilko
(die na deze foto's toch echt wel blij is, dat hij niet in de kliko gedumpt is en die nog een paar kleine dingetjes in gedachten heeft... :wink: )


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2005 18:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Ja Wilko,

Zo kennen we je weer terug. 'k Ben benieuwd naar die "kleine" dingetjes.
Je hebt dit ook weer netjes aangepakt.
Succes verder,

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2005 22:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
Wilko,

Als de restauratie niet gelukt zou zijn had je er altijd nog een dio van kunnen maken als reastauratie object :oops: , beetje roest hier en daar :roll: .

Neh, dit lijkt er meer op.
Je bent goed bezig. En denk er aan rust is de beste raadgever.

Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2005 22:40 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee Wilko,
Het voelt toch wel beter he, als het model dan eindelijk op datgeen gaat lijken wat jo voor ogen had. Ik vind het toch wel goed gelukt, maar voor mijn smaak is hij wat te... zuiver. Maar nogmaals, bouwtechnisch een goed model.

groeten
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2005 18:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
He Wilko, mooi MG tje zo, zo zie je maar, niet meteen de Kliko zoeken, gewoon even eits anders gaan doen
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2005 20:06 pm 
Bedankt allemaal! :D
Rust is inderdaad de beste optie en NIET de kliko.
Gelukkig begin ik weer een beetje terug in mijn brouwersvel te komen en hoop nog mooie dingen te kunnen doen.
En ik heb het geluk dat ik er totaal geen moeite mee heb om met 5,6,7,8 kitjes tegelijk bezig te zijn, dus als een projectje rust nodig heeft gaat het gewoon aan de kant en pak ik een ander.
Voor mij is het niet onoverzichtelijk, voor jullie misschien wel...
Bij deze mijn excuus daarvoor! Maar het is nu éénmaal zo...

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement