Vooruit dan maar ik doe ook mee.......
Ik ga 't mezelf niet al te gemakkelijk maken....
Een tijdje terug kocht ik op ebay een
'77er Dodge W200 4x4 pickup truck.
Dit is een model dat gefabriceerd werd door MPC in de schaal 1/24 of 1/25.
Dit is een redelijk zeldzaam model, dat maar 1 jaar in productie is geweest.
Ik was dan ook al jaren op zoek naar deze bouwdoos, maar helaas zonder resultaat...
Toen ik een half jaartje geleden dit half afgebouwde wrak te koop zag staan, er stond maar 1 wazig fotootje bij de advertentie, twijfelde ik dan ook geen moment.
Deze MOEST ik hebben. Mijn vrouw verklaarde me voor gek dat ik $25,00 excl. porto voor deze droevige zak met onderdelen uit wilde geven...
Toen ie door de post werd afgeleverd, was het te triest voor woorden..............
Sjongejonge wat was hier een prutser mee bezig geweest..........
Overal zitten lijmresten...
Te ver weggesneden gietresten...
Milimeters dikke verfklodders...
Alles schots en scheef aan elkaar geplakt...
Gescheurd en misvormd voorspatbord...
En dan ontbraken er ook nog veel onderdelen, zoals alle 4 de banden en velgen, 1 bladveer, aandrijfassen, remtrommels, schijven en naven, de complete stuurinrichting, ruitenwissers, spiegels, stuur-schakelhendel, motorsteunen, de nodige onderdelen onder de motorkap, enz. enz. enz...
Maar goed, genoeg getreurt...
Ik wilde een Dodge W200 en nu had ik 'm..
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, heb ik een 1:1 Dodge W200 als m'n dagelijkse vervoermiddel, dus nu lijkt het me wel een uitdaging om deze helemaal tot in detail na te gaan maken...
Dus met rolbar, pushbar, extra lampen, antenne's reservewiel, HumVee banden, 2 LPG tanks, luchttank, grote gereedschapskist, grote ten gevolge van luchthoorns, LPG instalatie, dubbel uitlaatsysteem, alle interieurwijzigingen, alle clublogo's en stickers, alle bedradings-troep onder de motorkap..enz. enz. enz.
Dus ik kan m'n hart weer op gaan halen aan 't scratch building... (zie m'n topic over de Indian motorfiets).
Er zullen heel wat onderdelen zelf gemaakt moeten worden of van donor-auto's gesloopt gaan worden...
De camouflage painting zal lastig worden, ik heb nog nooit een airbrush in m'n handen gehad, dus die zal ik moeten gaan dry-brushen...
Kortom, ik hoop dat ik tijd genoeg heb.........
Ik ga eerst beginnen met verder slopen, alle onderdelen losmaken en kijken wat er nog te redden valt....
Dit is "the real thing" en zo zal ie dus ook moeten gaan worden: