Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2005 17:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Nismo, Bert en Fighting Falcon,

Bedankt voor de tips inzake het reinigen van de raampartij. Was het nu enkel bij het uitlopen van de verf gebleven was er geen enkel probleem geweest, maar... na het spuiten van de ramen wilde ik deze in een stofvrije doos zetten. Geen probleem, spuitstandaard vastgenomen en toen gebeurde het. De standaard ging uiteen, het bovenste deel waarop de raampartij zat, kieperde de grond op en of dat nog niet genoeg was heb ik in mijn haast om het vallen te beletten een werkbak omver gestoten die deels boven op de glaspartij terecht kwam, met een flinke barst in de ruit tot gevolg. Heb dus maar ineens grondig de zaag in de raampartij gezet en de nieuwe ruiten zijn al uit plastic plaat gemaakt. Gelukkig heb ik de voor- en achterruit nog wel kunnen recupereren (oef moeilijk woord hoor :lol:) dat zag ik niet zitten om deze te vervangen, maar had het alleszins geprobeerd moest het zijn nodig geweest.

@ Bert : de interieurvlokken zijn echt een aanrader hoor. Fantastisch te verwerken en ook heel goed te gebruiken bij het kwasten (niet noodzakelijk om een airbrush te gebruiken om grondverfkleurlaag (weer zo'n woord :lol: :lol: )aan te brengen).

@ Nismo : bedankt voor de tip inzake airbrush cleaner, dat wist ik nog niet. Wordt zeker niet vergeten.

@ Fighting Falcon : de Mr. Muscle staat nooit veraf als ik met het spuitwerk begin :wink: , maar toch ook bedankt voor de tip (vraagje : werkt deze truc ook in de vliegtuigbrouwerij?) En wat betreft de fotootjes die kan ik maken zodra mijn zoon de camera niet meer nodig heeft, maar dat is pas iets voor mogelijk volgende week.

Tot daar de bijkomende uitleg over het bezoekje van M aan de brouwerij van Shovel :twisted: :twisted: :twisted: :lol: .

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: truck
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2005 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Zo te horen word het al wat ,ik wacht op de foto's:P
Groeten Fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2005 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
(vraagje : werkt deze truc ook in de vliegtuigbrouwerij?)


Verf is verf, dus ja het werkt ook in de vliegtuigbrouwerij :wink: . Ik heb alleen wel eens ergens geluiden gehoord dat tamiya verven niet altijd goed weggaan met muscle. Maar aangezien ik geen tamiya gebruik heb ik dit probleem niet.

De ramen zie ik helemaal goedkomen, ondanks dat M weer zo aan het werk is geweest!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2005 22:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hi Robin,

Bedankt voor het hart onder de riem. Inzake de Tamiya verf moet ik je het antwoord ook schuldig blijven. Ik heb gelukkig nog niet vaak mijn onderdelen in de Mr. Muscle moeten steken en gebeurde het toch was het meestal Humbrol, Revell of een ander merk, en daar had ik dan geen problemen mee. Enne ja de ramen zijn al goed gekomen. Nu nog een nieuwe poging ondernemen om ze te tinten :wink: .

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ik ga deze ook volgen Mark! Het is tenslotte een VW he :D

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 10:35 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Nou Mark, je hebt ook al je deel van Murphy's grappen gehad. :shock:

Nog veel succes met de 'glaswerken'. :wink:



Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 10:52 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hoi Droop,

Jaja M heeft hier al een aantal keer geprobeerd om lelijk huis te houden, heb hem gelukkig elke keer op tijd kunnen afremmen, daarom dat ik zo bereid was om te komen helpen, om hem bij jou weg te krijgen :lol: :lol: :lol: :lol: en dat de boeien hier nooit te ver uit de weg liggen.
De glaswerken komen helemaal in orde hoor, ik ben ook zo iemand die niet wil opgeven.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Shovel schreef:
Hey Ron,

Bedankt. Mijn zoon gaat soms ook wel eens naar VW-treffens en brengt dan meestal wel enkele knappe foto's mee. Jammer genoeg heeft hij er nog geen van een Golfje 1 meegebracht. Dus we zien nog wel wat kan of niet.

Mark


Moet je daar foto's van hebben Mark? Ik ga ook veel naar VW Treffens en trek wel meestal foto's van Golfjes 1. Prachtige auto's trouwens. (Is wel alleen duitse stijl wat ik heb)

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 19:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hoi Tom,

Eigenlijk heb ik nu een beslissing genomen om mijn project nu verder af te werken zonder nog verdere uitbreiding van de werken toe te voegen. Het zal zo ook wel mooi worden. Desalwelteplus ( :lol: )bedankt voor het vriendelijke aanbod, misschien dat ik dit in de toekomst nog wel eens vraag.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2005 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ok, geen probleem mark! Als je er nodig hebt, van de meeste auto's vind of heb ik er wel ergens liggen.

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement