Dave, dat is het ook. Je hoeft niet meer te klooien met kleine hendeltjes die uit je pincet schieten, en de details zijn minimaal net zo mooi als bij PE, soms zelfs nog mooier!
Intussen zit de plofkarper nagenoeg helemaal in elkaar, en dat is zonder veel problemen gegaan. Wel heb ik zelf nog een aanpassing gedaan, maar daar komen we zo op.
Als eerste had ik de motor van wat kleurtjes voorzien, en nu weet ik dat je er weinig van terug gaat zien, maar zo ben ik nou eenmaal...

Toen eerst maar de vleugels en stabilo vastgeplakt.

De hoogteroeren moeten tussen het stabilo gesandwiched worden, met het idee dat deze beweegbaar blijven. Een grappig idee, en ik snap wel waarom men hiervoor heeft gekozen, maar dit had wat simpeler gekund. Want als je het hoogteroer vergeet is de kans heel groot dat je stukjes gaat beschadigen als je die achteraf wilt monteren. Oh, en let ook goed op dat je niet alvast de staartconus vast plakt, want daar moet de centrale as van het hoogteroer doorheen. In dit geval is het belangrijk de volgorde van de handleiding te volgen!
Nadat de verf op de motor goed droog was zijn we het één en ander gaan droogpassen.

Ziet er al goed uit!
In mijn enthousiasme had ik de motor al snel vast geplakt en heb ik dus de fout gemaakt waar ik net voor had gewaarschuwd. ICM heeft een compleet uitlaatsysteem gemaakt, dus elke uitlaat begint bij één van de cilinders en loopt naar de correcte opening in de motorbeplating. Vier van de uitlaten komen aan de onderkant uit, en nu zullen jullie wel in de gaten hebben dat dat intussen een uitdaging was geworden. Met geluk kon ik de motor weer los pulken zonder de motorbok de slopen en kon ik de 4 uitlaten die aan de onderkant uit kwamen vast plakken.

Alle uitlaten op hun plek.
Even kijken hoe dat eruit zou zien met alle panelen erop.

Tjah, ik was niet heel erg overtuigd om eerlijk te zijn..
Nu had ik de uitlaten kunnen uitboren, maar ik had een idee wat er waarschijnlijk beter uit zou gaan zien..
Ik pakte wat messing buismateriaal van 1,4mm dik (1,2mm binnendiameter), sneed daar 9 korte stukjes van af en vijlde deze vervolgens schuin af.
Vervolgens heb ik de plastic uitlaat een klein stukje ingekort en daar een messing buisje een stukje overheen geschoven.

Op bovenstaande foto moest ik de linkerkant (rechts op de foto) nog doen.
Toen ik tevreden was met de uitlaten wilde ik ze maar een kleurtje geven, in ieder geval de delen waar ik niet meer bij zou kunnen als alle beplating vastgeplakt zou zijn. Mijn voorkeur was een verf die ik kon schilderen. Ik had niet echt een goede kleur kant en klaar, dus heb ik zelf maar wat in elkaar gegooid door van onderstaande kleuren elk 1 druppel te gebruiken (zie de klodder op het stuk tape).

Leek me een aardig kleurtje, en zo hadden we de uitlaten geschilderd.

Als de camo erop zit zal ik de uitlaten opnieuw gaan schilderen, en zullen er ook uitlaatsporen bij komen, maar ik vind de kleur wel mooi.
Op het moment ben ik alle kiertjes en naden aan het nalopen, en als dat klaar is kan de camo erop. De volgende update zal ook voornamelijk over de camo en de decals gaan, en misschien hebben we zelfs al de boel verweerd.
Tot dan!
Danny