Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Leuk heli-projectje. Canvas dekzeil ziet er goed uit.

Met dat mooie weer is de modelbouw-Mojo bij mij wel een beetje weg ja.. :shock:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 11:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Ziet er geweldig uit, René, bijna jammer dat je het onder een laag sneeuw gaat wegsteken. Maar ik ben dan weer wel
benieuwd hoe het er ondergesneeuwd uit gaat zien.

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2021 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Wat een grappig gebakje is dit, dit ding ziet er gewoon vrolijk uit op de een of andere manier :lol:
Dat doek vind ik wel geslaagd, ik ben benieuwd hoe die staat in de sneeuw :brouw:

EDIT:
Dit blije coptertje van je is blijkbaar besmettelijk :mrgreen:
Afbeelding

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Matti schreef:
Ziet er geweldig uit, René, bijna jammer dat je het onder een laag sneeuw gaat wegsteken. Maar ik ben dan weer wel
benieuwd hoe het er ondergesneeuwd uit gaat zien.


Ik ook.

Een model in de sneeuw heb ik nog nooit gedaan, dus heb ik hier en daar wat inspiratiefilmpjes bekeken op U-tube. Op één filmpje werd een kasteel voorzien van sneeuw. Eerst werd met reliëf wat opgehoopte sneeuw neergelegd. Dit heb ik ook gedaan, een beetje rekening gehouden met wind uit (voornamelijk) één windrichting zodat je wat ophoping krijgt aan één zijde en juist niks aan de andere zijde. Ik heb daarvoor een mix gemaakt van witte houlijm + goedkope witte acrylverf (Action, 89 of 99 cent of zo) en wat baking soda. Ik heb dit eerst even getest op mijn testmodel. Alleen dit mengsel vond ik niet realisitisch als sneeuw, er moet nog wat mee gebeuren. In een flimpje waarin wargame-figuren in een sneeuwsetting gezet worden is dit mengsel wel als definitieve laag gebruikt. Je kunt wat sneeuw op wat rotsen oid maken op deze manier.
photo 540200

Maar ik wilde een model in de sneeuw. Na droging heb ik de volgende sessie met matte lak en wederom baking soda (om poedersneeuw te maken) gebruikt. Om de baking soda aan te brengen heb ik een thee-zeefje gekocht (Blokker). Zo wordt de baking soda iets gezeefd (er willen nog wel wat klonters uit het pak komen) en is het wat eenvoudiger te doseren.

Een ondergrondje heb ik gemaakt van een fotolijst met een houten plaatje erin. Wat kleine grondkorrels en groffe zandkorrels en wat groenstrooisel en een stukje mos om er wat ruigte aan te geven. In de hoek een klein muurtje gemetseld - uit een setje van marktplaats --> dit bleek een miskoop, de meeste onderdelen waren voor 1:35. Wat wel 1:72 was (tentje, muurtje) kon ik wellicht wel gebruiken, dit muurtje dus nu. Koste ook maar €2,50, dus ach.... Verder in dit hoekje een oude gereedschapskoffer en iets wat lijkt op brandstoftonnen. 2 heb ik rood geverfd en 1 geel. Beetje smerig gemaakt. Verder niet zoveel mee gedaan, komt toch sneeuw overheen.

Verder nog wat details aangebracht op het model: Klein lampje achterop de staartboom gemaakt. 1 blad van de staartrotor eraf geknipt. Wat detail aangebracht op de hoofdrotor (besturingsstangetjes), voor de bevestiging van de rotorbladen heb ik 1 mm gaatjes geboord in de rotorkop en de staaf naar het rotorblad iets dunner gemaakt. Ik wilde ze eerst helemaal niet aanbrengen om nog meer te benadrukken dat het om een wrak ging, maar achteraf dus één blad op normale manier vastgelijmd, 1 blad is ergens halverwege gebroken en 1 blad is gebroken nabij de rotoras. Nadat het neuswiel voor de 4e keer eraf gebroken was, besloten om dit zo te laten. Nog meer schade aan de heli, het voorwiel is nu gewoon permanent gebroken en heb ik vastgelijmd op de grond, in de sneeuw. De beide hoofdwielen zijn dus lek. De externe brandstoftank voorzien van wat deuken, wat nu niet echt opvalt i.v.m. de sneeuw.

Goed, model is in mijn ogen klaar. Op naar de eindfoto's.

photo 540203

photo 540204

photo 540205

photo 540206

photo 540207

photo 540208

photo 540209

photo 540210

photo 540211

photo 540212

Wat kun je toch lekker veel lol hebben aan een kitje van 1 gulden.

Op de achtergrond ook weer verder met de Mi-1 van Amodel. Het interieur voorzien van een laagje Humbrol 65. Omdat ik toch bezig was, ook de 1:100 van VEB Plastcart en de 1:144 van Anigrand voorzien van een laagje. Gezien het mooie weer en een laag bouwtempo ben ook ik benieuwd hoe snel dit zal gaan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Een prachtig eindresultaat René. Proficiat.
Ik vind de sneeuw heel goed gelukt en heel overtuigend overkomen.
Hopelijk binnenkort live te aanschouwen.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 17:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ziet er goed uit René. gefeliciteerd! :brouw:

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 20:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi resultaat René, het doet me heel erg denken aan de Mi-2 die ik jaren geleden eens op dit forum heb gebouwd. Die heb ik toen ook afgewerkt met een sneeuwlaagje.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Wauw, Rene, je hebt me net kou doen krijgen, dat ziet er echt ongelofelijk realistisch uit. Knap brouwwerk, René.
Tof modelletje en mooi gepresenteerd.

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor de reacties heren. Bij het laatste stukje tekst, vergeten om een foto te plaatsen van de andere Mi-1 modellen waar ik ook mee bezig ben. Bij deze.
photo 540202

Van links, naar rechts:
1:144 Anigrand
1:100 VEB Plasticart
1:72 Amodel

René

@DJ --> Dat was ook een leuk modelletje, de Mi-2 scheelt niet zo veel inderdaad.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2021 2:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
VEB plasticart, van dat lekkere DDR spul.. :mrgreen:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement