Citaat:
Mooi apart toestel Rudi....tot dus ver gaat het je lekker makkelijk af
Thx. Barry ik doe mijn best.
"Inmiddels zijn er de nodige tubes lijm en plamuur doorheen gejast en is het hoogtijd om een andere taak te vervullen.
Inlichtingen, censuur en propaganda....!
Al was het maar om geen problemen te krijgen met het Volkscommissariaat voor Binnenlandse Zaken (NKVD)."
"Een spoor van loopgraven en antitank greppels maakt meteen duidelijk dat er een hevige strijd gaande is."
"Versterkingen met hordes verse plamuur."
Referenties op beeldscherm, opvallend detail, de vleugels, met name de staartvleugels staan in een V-vorm omhoog.
Een aandachtspunt, want met de passing van de kit (of beter gezegd, "past toch nooit niet k*t passing") kan je de vleugels gewoon in elke hoek die je leuk vindt monteren.... ruimte genoeg...
De vorm van de staart vindt ik te kort.
En te hoekig, dit staart lijkt meer op die van een P-51 Mustang
Tja... daar is wel een oplossing voor.
Dat lijkt al beter.
Een lampje en een ehu. dinges aan het roer.
Karateristiek kenmerk is de beplating bij de lopen onder de neus.
Zoals bij dit plaatje duidelijk is te zien: klik klik klik....
https://www.airplane-pictures.net/photo/1045687/1957-poland-air-force-yakovlev-yak-23/Modus "kreatief met kurk" aan, gaatjes boren en een stuk messing piep drr..ín.
Collateral Damage herstellen met, hoe kan het ook anders jawel tape enne..
...plamuur.
Vanwege de 25 kilo lood toevoegingen zagen jullie dit waarschijnlijk al aankomen....
Geloof me, neuswiel brak bij het loshalen van de sprue. En eigelijk was dat meteen al een eyeopener. Het plastic is relatief zacht en tegelijk ook redelijk crispy.
In eerste instantie heb ik met een wiel uit de sparebox weer een geheel kunnen maken. Maar mijn achterdocht was ook gewekt. Die 25 kilo lood toevoeging bleef knagen...
Affin, eerst maar focussen op het main landingsgestel. Voor de zijsteunen kan er een keuze gemaakt worden, Ressin of PE. Ik heb gekozen voor PE.
De bodem van de wielbakken zijn ingelegd met een strookje styreen.
De eerlijkheid gebied dat ik vergeten ben om foto's te maken. Maar geloof me, uiteindelijk is het neuswiel gestel helemaal van eigenbouw messing rond gemaakt.
Canopy gemonteerd en tiptanks bevestigd en zo waar... het begint al op een YAK-23 te lijken.


En zo stilaan kruipen we richting de paintjob.
Dat begint met een zwarte primer en vervolgens een controle op oneffenheden en het re-scriben van verloren detailering.
Wordt vervolgt.